بهداشت و درمان

6 نکته برای شستن لباس کودک و نوزاد

شستن لباس کودک چه مهارت هایی لازم دارد

امور مربوط به کودکان با امور متشابه با بزرگسالن کامل متفاوت است این امور می تواند غذا پخدن، شستن لباس کودک و … باشد، هر یک از اموری که مربوط به کودک و نوزاد باشد بایستی یک سری اصول اضافه تر از امور بزرگسالان رعایت شود. شستن لباس کودک و نوزاد هم برای خود یکسری اصول و قواعد خاصی دارد.

از زمانی که شما میفهمید باردار هستید، تا زمانی که نوزادتان را در آغوش بگیرید، کودکتان را با لباسهای رنگارنگی و متنوعی تصور میکند. زمانی که به خرید سیسمونی میروید هر لباس که به نظرتان زیبا است را برای نوزادتان میخرید، بعد میفهمید که لباس زیادی را برای نوزاد خریده‌اید که باید همه آن‌ها شسته شود.

آن وقت است که میفهمید هزینه اضافه ای برای لباس کودک کرده اید، که همگی نیاز به تمیز شدن دارند. برای شستن لباس کودک باید به چند نکته توجه کنید تا هم خودتان خسته نشوید و هم خیلی راحت لباس شسته و ضدعفونی شود. ما در این مقاله به مادران جوانی که میخواهند لباس کودک را تمیز بشوییند نکته ها را اشاره میکنیم که باید به آن نکات توجه کنید.

شستن لباس کودک با لباسشویی

برای شستن لباس کودک به یک لباس‌شویی و لگن و مواد شوینده مناسب برای کودک باشد نیاز دارید، مواد شویند باید فاقد عطر و رنگ باشد که برای پوست و سلامت کودک مضر نباشد. در برخی از مواقع برای پاک کردن لکه ها از یک شوینده قوی استفاده کنید که پیشنهاد نمیشود زیرا شوینده و لکه بر ها دارای موادی هستند که برای سلامتی کودک ضرر دارد. ما پیشنهاد میکنیم برای از بین بردن لکه از سرکه و آب کمک بگیرید و به مدت چند ساعت در این محلول بخیسانید و بعد با شوینده بشویید.

نکاتی برای شستن لباس های کودک

برای شستن سریع و تمیز لباس نوزاد و کودک باید به چند نکته توجه کنید که برخی از نکات مخصوص لباس های با جنس های مختلف میباشد که بر روی برچسب های لباس نوشته میشود و شما را از چگونگی شستن لباس با چه دمایی راهنمایی میکنند که ما  که در این مقاله به این نکات اشاره میکنیم.

نکات طلایی برای شستن لباس کودک و نوزاد

مرتب کردن رنگ های مختلف

لباس کودک را باید مانند لباس بزرگسالان بر اساس رنگ بندی از هم جداگانه بشویید وتا از لکه شدن لباس ها جلوگیری کنید و برخی از لباسا در برابر سفید شدن مقاوم هستند ولی بر از لباس‌ها این طور نیستند پس در شستشو به این مسائل دقت کنید.

 حواستان به مواد شوینده باشد

در ابتدا مقاله بیان شد که حتما برای شستن لباس کودک از مواد شویند فاقد رنگ و عطر استفاده کنید زیرا پوست نوزادان به برخی مواد شیمیایی حساس هستند و با شستن لباس با مواد شویند که برای کودک مناسب نیست باعث کهیر زدن پوست کودک میشوند پس در خرید مواد شوینده به این مسئله دقت کنید.

قبل از شستن خیساندن حیاتی است

خیساندن لباس قبل از شستن بسیار مهم است تا حد امکان لباس کودک را 30 دقیقه در آب و مواد شوینده و مواد ضدعفونی بخیسانید و این کار باعث میشود لباس تمیز تر و از میکرب و باکتری پاک شود. از خیساندن لباس در آب داغ و طولانی مدت خوداری کنید.

بلافاصله زیر نور خورشید خشک شود

نور خورشید یک ضدعفونی کننده ای طبیعی میباشد پس بهتر است که بعد از شستن لباس  را در برابر نور خورشید خشک کنید که هم خشک شوند و هم ضدعفونی اگر امکان این را نداشته‌اید حتماً لباس کودک را در مکان یا اتاقی که مطمئن هستید که تمیز و گرم است خشک کنید.

تاکنید و ذخیره کنید

بعد از خشک شدن لباس زمان تا کردن است که قبل از دست زدن به لباس کودک برای تا کردن ابتدا دست‌هایتان را با آب و صابون یا ماد ضدعفونی تمیز کنید و بعد به تا کردن لباس مشغول شوید درست است شما میگویید دستهایتان تمیز است ولی لباس کودک حساس است پس بهداشت را رعایت کنید.

مواردی که هنگام شستن لباس های کودک باید از آنها اجتناب کنید

لباس نوزاد و کودکتان را با لباس خود و یا دیگران باهم نشویید زیرا لباس و بدن کودک حساس است و به شویندهایی با بو و رنگ آلرژی پیدا میکنند و در کودک باعث ایجاد بیماری های تنفسی میشود و شاید در لباس دیگران میکروب یا بیماری باشد که با شستن از بین نرود و کودک را بیمار کند.

سخن آخر

لباس کثیف میتواند کودک را بیمار کند، پس باید همیشه لباس کودک تمیز و ضدعفونی باشد و مواد شوینده لباس کودک باید مناسب پوست کودک باشد و فاقد رنگ و عطر باشد، زیرا در کودک باعث بیماری های تنفسی میشود پس در خرید مواد شوینده به این مسائل دقت کنید. در شستن لباس کودک حتما رنگ بندی کنید و هر رنگ را با رنگ خودش بشویید. لباس کودک را به هیچ وجه در آب داغ نشویید. حتما قبل شستن در آب و مواد شوینده بخیسانید. بعد از شستشو حتما بلافاصله با نورخورشید خشک کنید که ضدعفونی طبیعی است. و اگر این امکان وجود نداشت حتما از تمیزی گرم بودن مکان خشک شدن لباس اطمینان داشته باشید.

 

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *