سیسمونی و لوازم کودک

لیست مورد نیاز لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

لیست موردنیاز لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

بوی مهر همه‌جا را عطرآگین کرده است. پاییز رنگارنگ با شروع سال تحصیلی جدید یکی است. خرید لوازم‌ تحریر برای کلاس اول ماه مهر را رنگی‌تر کرده است. بچه همراه پدر یا مادر به تهیه ملزومات آموزشی مشغول هستند. لوازم‌ تحریر برای بچه‌های کلاس اول یک حال و هوای دیگر دارد. ذوق کلاس اولی بودن متفاوت از حس و حال دوره‌های دیگر است. کودکان دوست دارند در کلاس اول کل لوازم‌التحریر را در کیف خود داشته باشند و اصلاً هم برایشان مهم نیست که چه چیزی ضروری است و کدام یک در اولویت نیست.

تهیه لوازم‌ تحریر برای کلاس اول با افراط‌ و تفریط زیادی همراه است. پدر و مادری که با فرزندان خود به خرید ملزومات آموزشی اقدام می‌کنند، گاهی دست به خریدهای نامعقول و بی‌رویه می‌زنند. فکر می‌کنند بچه‌ها در کلاس اول به همه آنها نیاز دارد. این طرز تفکر علاوه بر هزینه بالا منجر به فراهم‌سازی نوشت‌افزاری می‌کند که به‌ هیچ‌ وجه برای کلاس اول ضروری نیست.

شاید الان بگویید چاره کار چیست؟ وقتی بچه‌ها وارد مغازه لوازم‌ تحریر می‌شوند همه چیز می‌خواهند و ما هم باید برایشان فراهم کنیم. بله حق با شماست. اما فراموش نکنید فرزند شما هنوز یک کودک است و او عاشق رنگ‌های گوناگون است. ذهن او با رنگ‌ها عجین شده است و زمانی که برای تهیه لوازم‌ تحریر برای کلاس اول در تکاپو هستید او به رنگ‌آمیزی توجه بیشتر نشان می‌دهد. مداد رنگی‌ها، جامدادی‌های متنوع، پاک‌کن‌های کارتونی شیک، مدادهای عکس‌دار، مدادتراش‌ها با طرح‌های مختلف و دفترهایی با ویژگی‌های خاص برای او جذابیت دارد.

این شما هستید که باید قبل از خرید یک راهنمای ملزومات آموزشی تهیه کرده و به‌عنوان لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول در اختیار داشته و سپس دست کودک خود را گرفته و به خرید بروید. خب ممکن است که الان از خود بپرسید فرزند کلاس اولی شما به نوع لوازم التحریری نیاز دارد؟ اگر احساس می‌کنید که اطلاعات کافی ندارید با ما همراه شده و با بهترین لوازم‌ تحریر کودکان کلاس اولی آشنا شوید.

راهنمای خرید لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

ما لیست نوشت افزار برای کودکان کلاس اولی را برای شما شرح می‌دهیم. یک کاغذ و قلم برداشته آنها را یادداشت کنید و با خیال راحت به تهیه آن مشغول شوید. فقط در خصوص رنگ بهتر است از کودکان خود بپرسید تا رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنند. اما از نظر کارایی، بی‌خطر بودن، کیفیت و مناسب بودن بهتر است خودتان گزینش کنید.

نکته‌های طلایی برای تهیه لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

برای تهیه لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول باید نخست به این مسئله توجه کنید که بچه‌ها لزوماً به چه جیزهایی نیاز دارند. سپس آنها را از یکدیگر تفکیک کرده و طبق آن خرید کنید. وسایلی که در کلاس اول ابتدایی برای کودک شما نیاز است در سه دسته می‌توان قرارداد.

  • لوازم خصوصی برای کلاس اول
  • لوازم کمک‌ آموزشی برای کلاس اول
  • لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

در این قسمت به بررسی ویژگی‌های هرکدام از آنها پرداخته تا شما در هنگام خرید با طیب خاطر به‌ویژه با برنامه‌ریزی اصولی مواجه شوید.

لوازم خصوصی برای کلاس اولی‌ها

لوازم خصوصی برای کلاس اول شامل یونیفرم مدرسه، کیف، کفش، ظرف غذا، لیوان یا قمقمه آب، کلاه، لباس گرم، دستکش، شال گردن و جوراب است. در هنگام خرید در خصوص تهیه لوازم شخصی به نکته‌های مهم توجه کنید. اگر کودکان به فانتزی بودن  کیف اهمیت می‌دهند اصلاً ایرادی ندارد. از میان کیف‌های فانتزی شما کیفی را انتخاب کنید که راحت، سبک و متناسب با وزن کودک باشد. چون اگر کیف از استاندارهای لازم برخوردار نباشد به‌سلامتی جسمی کودک آسیب وارد می‌شود که مهم‌ترین آن فشار بر ستون فقرات است.

علاوه بر دقت در تهیه لوازم‌ تحریر برای کلاس اول باید به سایر مواردی چون مناسب بودن لباس گرم، ظروف غذا و نوشیدنی دقت کنید. لباس کودک متناسب با فصول مختلف سال باشد. ظروف غذا و نوشیدنی را از جنسی انتخاب کنید که به‌راحتی قابل‌حمل بوده و کودک با مشکل مواجه نشود. لوازم بهداشتی مثل دستمال کاغذی در کیف کودک قرار دهید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کند.

لوازم کمک آموزشی برای کلاس اول

بسیاری از والدین از همان ابتدا به دنبال کشف استعداد و استعدادیابی فرزندان خود هستند. به همین خاطر به تهیه لوازم کمک‌آموزشی برای کلاس اول بسیار تلاش می‌کنند. اینکه چقدر آماده‌سازی لوازم کمک‌آموزشی برای سال اول ضروری است جای بحث دارد. اما درهرصورت از جمله وسایل کمک‌ آموزشی می‌توان به کتاب‌های کمک‌درسی، بازی‌های آموزشی، سی‌دی‌ها و فیلم‌های آموزشی اشاره کرد. از نظر برخی کارشناسان وسایل کمک‌ آموزشی به تسهیل آموزش کلاس اولی‌ها کمک می‌کند.

لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

قشنگ‌ترین و جذاب‌ترین تهیه ملزومات آموزشی به فراهم‌سازی لوازم‌ تحریر برای کلاس اول اختصاص دارد. مهیج‌ترین کاری که شما والدین عزیز و بچه‌ها به آن علاقه دارید. کاغذ و قلمی که آماده کرده‌اید را برداشته و یادداشت کنید. لوازم‌التحریری که باید تهیه کنید شامل نوشت‌افزارها، کاغذ، دفتر و سایر ملزوماتی است که دانش‌آموز کلاس اولی برای یادگیری به آن احتیاج دارد. این نوشت‌افزارها عبارت‌اند از:

  • دفتر: یکی از لوازم‌ تحریر برای کلاس اول دفتر است که برای درس‌هایی مثل ریاضی، املا، علوم، نقاشی و نگارش لازم می‌شود. معمولاً دفترهای 40 برگ و 60 برگ برای کلاس اول به‌خاطر سبکی بهتر است.
  • دفترچه یادداشت: گاهی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی برای فراموش نکردن تکالیف به دفترچه یادداشت احتیاج دارند تا معلمین عزیزشان در آن تکالیف را نوشته تا شما از آنها مطلع باشید.

لوازم‌ تحریر دانش آموزی

  • دفتر نقاشی: دفتر نقاشی برای طراحی و نقاشی یکی از ضروری‌ترین لوازم‌ تحریر برای کلاس اول است.
  • کلر بوک: برای سازماندهی برگه‌ها و کاغذها می‌توان از کلر بوک استفاده کرد. این وسیله برای بایگانی کردن کاردستی‌ها، نقاشی‌ها و برگه‌های امتحانی به کار می‌رود.
  • پوشه دکمه‌دار: برای بچه‌های کلاس ابتدایی برخی از تکالیف را روی برگ کاغذ انجام می‌دهند. پوشه دکمه‌دار برای نظم‌دهی بسیار مناسب است.
  • مداد، پاک‌کن و تراش: از مهم‌ترین لوازم‌ تحریر برای کلاس اول مداد مشکی و مداد قرمز، پاک‌کن باکیفیت و تراش خوب و تیز محسوب می‌شوند. شما می‌توانید مداد مشکی و قرمز را به‌صورت بسته خریداری و تا آخر سال داشته باشید.
  • مداد رنگی: مدادرنگی برای نقاشی کردن لازم است. البته ممکن است معلم از کودکان بخواهد در کنار آن مدادشمعی نیز تهیه کنند.
  • چسب و قیچی: چسب و قیچی برای درست‌کردن کاردستی لازم است. بهتر است قیچی مخصوص کاغذ و بی‌خطر تهیه کنید.
  • کاغذ رنگی و مقوا: از سایر ملزومات و لوازم‌ تحریر برای کلاس اول تهیه کاغذ رنگی و مقوای سفید و رنگی است که ممکن است در طول سال نیاز باشد.
  • خط کش: انواع مختلفی از خط کش وجود دارد. این خط‌کش‌ها طرح‌های مختلف دارد. بهتر است خط‌کش‌های پلاستیکی بخرید تا کودکان از آسیب‌های احتمالی دور باشند.
  • روکش دفتر و کتاب: برای اینکه دفتر و کتاب در طول سال تحصیلی دچار آسیب نشود لازم است تا روکش داشته باشد. خرید روکش سلیقه‌ای است و شما هرکدام را که مناسب می‌دانید، تهیه فرمایید.
  • برچسب: برای اینکه وسایل کودک شما گم نشود یا با سایرین اشتباه گرفته نشود، بهتر است روی آن‌ها برچسب بچسبانید و نام او را روی آن‌ها درج کنید.

سخن آخر

تهیه ملزومات آموزشی و لوازم‌ تحریر برای کلاس اول یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین فراهم‌سازی‌هایی است توسط والدین و کودکان انجام می‌شود. مغازه‌های لوازم تحریر میزبان کلاس اولی‌هایی است که وارد دنیای آموزش شده و با شور خاصی به انتخاب نوشت‌افزارهای خود مشغول هستند. گاهی برخی از والدین در خرید ملزومات آموزشی افراط یا تفریط کرده و ضروریات اصلی کودکان را تهیه نمی‌کنند.با تهیه لیست لوازم‌ تحریر برای کلاس اول می‌توانید خود را از این مشکل رها کرده و بهترین و با کیفت ترین محصولات نوشت‌افزار را خریداری کنید.

پرسش های متداول

لیست لوازم مورد نیاز کلاس اولی ها را نام ببرید.

لوازم خصوصی برای کلاس اول، لوازم کمک‌ آموزشی و لوازم‌ تحریر برای کلاس اول.

لوازم تحریر لازم و ضروری کلاس اولی ها شامل چه اقلامی است؟

دفتر مشق، دفتر نقاشی، دفترچه یادداشت، کلر بوک، پوشه دکمه دار، مداد، مداد رنگی، پاک کن و تراش، چسب و قیچی، کاغذ رنگی و مقوا، برچسب.

author-avatar

درباره فاطمه پهلوانی

فاطمه پهلوانی هستم کارشناس ارشد رشته پژوهش علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا تهران من نویسنده محتوا سایت دوردونه هستم. با نظرات خوبتون درباره مقاله ها مشوق راه ما باشید.

بازگشت به لیست

2 نظر در “لیست مورد نیاز لوازم‌ تحریر برای کلاس اول

  1. رامین گفت:

    باید به کیفیت وبهداشتی بودن لوازم نیز در خرید لوازم تحریر کلاس اولی ها توجه شد چون بچه های کوچک لوازم تحریر خودرو به دهنشون میزنن

    1. modir گفت:

      رامین جان برای اینکه مطلب شما را بهتر درک کنیم ممنون خواهم شد کمی بیشتر در مورد بهداشت لوازم تحریر کلاس اولی ها توضیح بدین
      همه سبز باشید و سربلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *