آموزش و استعداد

استعداد کودک در یادگیری زبان انگلیسی

ساده سازی یادگیری زبان انگلیسی به کودکان

امروزه همه ما به نقش و مهم بودن یادگیری زبان انگلیسی پی برده اینم و می‌دانیم که یادگیری زبان جزوه مهم‌ترین اصل‌ها برای پیشرفت و موفقیت در آینده و حتی در کودکی است. والدین همواره برای استعداد و یادگیری فرزند خود در هر شاخه‌ای نگرانی‌های خاص خود را دارند و می‌خواهند که کودکشان در هر فعالیتی به‌خصوص در یادگیری زبان انگلیسی استعداد داشته باشند و به یادگیری این مهارت بپردازد. ولی در این میان علاقه و استعداد داشتن کودک به زبان انگلیسی خیلی مهم و حیاتی است.

برخی از والدین به دلیل علاقه خود و این که دوستان و فامیل، فرزندان خود را به کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی ثبت‌نام کرده‌اند، می‌خواهند فرزند خود را مجبور به این یادگیری کنند که والدین با این کار نتیجه عکس خواهند گرفت و کودک را از یادگیری هر مهارتی زده می‌کنند.

والدین می‌توانند ابتدا با قراردادن کودک در محیط آموزشی در کلاس یا در منزل استعداد کودک را درمورد آموختن زبان بسنجند و بعد کودک را در کلاس‌های آموزش زبان ثبت‌نام کنند. یا از متخصصان مراکز استعدادیابی برای این کار کمک بگیرند. ما در این مقاله می‌خواهیم والدین را با چگونگی علاقه‌مند کردن کودک به زبان انگلیسی و سن مناسب آموزش این مهارت آشنا کنیم و اطلاعات مهمی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چگونه کودک را برای یادگیری زبان علاقه‌مند کنیم؟

همه‌ ما به اهمیت زبان انگلیسی آگاهی داریم و سعی می‌کنیم که کودکانمان هرچند در سن پایین این مهارت را یاد بگیرند. ولی برخی از کودکان به این کار علاقه ندارند و یا به دلیل سخت بودن نمی‌خواهند این مهارت را یاد بگیرند، به همین دلیل رفتار شما در مقابل کودک بسیار پراهمیت است و با رفتار درست می‌توانید کودک را به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند کنید.

آموزش زبان انگلیسی را برای کودکتان جذاب کنید

آموزش زبان انگلیسی باید برای کودک لذت‌بخش باشد تا کودک به این کار علاقه‌مند شود و با شور و شوق به یادگیری این مهارت بپردازد. کودکان به بازی علاقه‌مند هستند و شما می‌توانید همراه بازی کلمات را به کودک آموزش دهید برای این کار می‌توانید از کارت‌ها یا بردگیم‌ها کمک بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش بازی محور یک روش جدید نیست و سال‌های سال است که از این روش استفاده می‌کنند که بسیار مفید و کارآمد است. بازی‌های سرگرم‌کننده در کودک اشتیاق ایجاد می‌کند و مهارت‌های شناختی کودک را در ذهن افزایش می‌دهد و این موضوع باعث افزایش قدرت یادگیری در ذهن کودک می‌شود.

به کودک حق انتخاب دهید

برخی از والدین در همه حال در حال کنترل کردن کودکانشان هستند این کنترل هم در همه فعالیت‌های کودک به‌خصوص در انجام تکالیف است که این درست نیست و کودک با این کار شما از هر فعالیتی عقب‌نشینی می‌کند. کودکان برای انجام تکالیف یا انجام هر فعالیتی نیاز دارند روش چگونگی انجام را خود انتخاب کنند که این کار باعث خودانگیختگی در یادگیری شود.

از نرم‌افزارهای آنلاین استفاده کنید

استفاده از این روش برای کودکانی که علاقه‌ای به درس ندارند هم بسیار کمک‌کننده است و کودکان به استفاده از نرم‌افزارها در گوشی و کامپیوتر علاقه نشان می‌دهند. با استفاده از این امکانات می‌توانید کودک را به یادگیری زبان انگلیسی سوق دهید و اشتیاق یادگیری در آنها را افزایش دهید.

تمرکز بر روی نقاط مثبت و قوت داشته باشید

این کار از نظر احساسی بسیار پراهمیت است و تمرکز بر نقاط مثبت یکی از شاخصه‌های اصلی یادگیری در هر زمینه‌ای است. اگر همیشه نقاط ضعف کودک را بیان می‌کنید جز استرسی که به کودک وارد می‌کنید کار جالب دیگری انجام نمی‌دهید. اگر کودک در یک درس نمره خوبی کسب نکرده است در عوض او را به عملکرد خود در مقابل درسی که در آن نمره خوبی به دست آورده است متمرکز کنید و به کودک بفهمانید که ممکن است در هر زمینه‌ای شکست بخورد، ولی باید سریع بلند شود و به تلاش خود ادامه دهد تا به موفقیت برسد.

تشویق کردن را فراموش نکنید

کودکان از تشویق کردن و استفاده از کلمات مثبت خوشحال می‌شوند. یادمان باشد به همه کارهای کوچک و بزرگی که کودکمان انجام می‌دهد از او تشکر کنیم و با تهیه هدیه هرچند کوچک، کودک را در انجام کارهای مثبت تشویق کنیم و عزت‌نفس کودک را افزایش دهیم.

سن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

کودکان در هر سنی دارای خصوصیات اخلاقی خاصی هستند و در همه حال این رفتارها تغیر می‌کند و با این‌ حال والدین دوست دارند که فرزندشان از همان سن پایین زبان انگلیسی را یاد بگیرد و به‌راحتی انگلیسی حرف بزند. ولی باید گفت که برای آموختن هر مهارتی ابتدا باید علاقه و استعداد در آن زمینه در کودک باشد و زمان و سن مناسبی را برای یادگیری فرزندتان انتخاب کنید تا کودک هم بتواند درک و فهم بهتری درباره موضوع یاد گرفته داشته باشد.

سن مناسب برای آموزش زبان در 5 تا 7 سالگی کودک است. کودکان در این سن بهتر از هر سن دیگری می‌توانند یاد بگیرند و هر چه سنشان به سن بلوغ نزدیک‌تر می‌شود، سطح یادگیری و حتی علاقه به یادگیری هم کاهش می‌یابد. برخی از کودک حتی در 3 سالگی هم می‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

سخن آخر

همه‌ والدین به آموختن زبان انگلیسی توسط فرزندانشان علاقه‌مند هستند و می‌خواهند فرزندشان به‌راحتی انگلیسی صحبت کند. این انتظار از کودک داشتن عالی است؛ ولی باید کودک علاقه و استعداد هم داشته باشد تا بتواند در این راه موفق شود. والدین نباید علایق شخصی خود را به کودک تحمیل کنند و با اصرار کودک را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی کنند، زیرا نتیجه عکس می‌گیرند. کودکان همواره دوست دارند بازی کنند و سرگرم بازی شوند که یادگیری بازی محور یکی از روش‌ها عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است و نتیجه مطلبی دارد.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

یک نظر در “استعداد کودک در یادگیری زبان انگلیسی

  1. مبینا گفت:

    آموختن زبان انگلیسی از طریق تماشای کارتون هم میتونه برای بچه ها بسیار جذاب باشه و راحت تر درکش کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *