بهداشت و درمان

روغن خوب برای رشد موی کودک

رشد موی کودک را جدی بگیرید

شنیدن اینکه کودکان نیز دچار ریزش مو می‌شوند یا از رشد موی ضعیفی برخوردار هستند متعجب می‌شوید. والدین با دیدن رشد موی کم در فرزندشان به فکر استفاده از روغن خوب به‌عنوان یک داروی طبیعی برای تقویت رشد موی کودک می‌افتند. ریزش مو و کم پشتی مو در کودکان نیز مثل بزرگسالان شایع است. از آنجایی که کودکان در سن رشد قرار دارند، می‌توان با روغن تراپی به تقویت موهایشان اقدام کرد و مانع از ریزش شدید موی آنها در بزرگسالی شد.

یکی از چیزهایی که شما را خوشحال می کند مشاهده رشد مو است و یکی از مواردی که هرگز دوست ندارید با آن مواجه شوید ریزش مو در کودکان است. بسیاری از مواقع والدین با مواجه شدن با چنین وضعیت‌هایی دست و پای خود را گم می‌کنند و نمی‌دانند چه راهکارهایی باید اتخاذ کنند.

در طب سنتی و مدرن داروهای مختلفی برای درمان ریزش مو و رشد مو وجود دارد که بر اساس مشکل کودک تجویز می‌شود. اما شما باید قبل از دریافت نسخه دارویی علت ریزش و کم پشتی موی کودک خود را پیدا کنید. زیرا یافتن علل رشد کم و ریزش موی کودک گام اساسی در استفاده از دارو است.

بسیاری از این علل به عوامل محیطی، ژنتیکی، اجتماعی و کمبود مواد مغذی در بدن کودک مربوط می‌شود. از نظر شما چه عوامل دیگری در رشد موی کودک تأثیر دارد؟ شما از کدام داروها برای رشد موی کودکان استفاده می‌کنید؟ بهترین روغن خوب برای تقویت موی کودک از نظر شما چیست؟

تقویت رشد موی کودکان با روغن

بعد از شناخت عوامل کم پشتی مو یا ریزش مو باید به دنبال راهکاری خوب برای رشد مو اقدام کنید. البته در این باره باید از جنس موی کودک خود اطلاع داشته باشید. سپس متناسب با آن روغن مناسب سر کودک خود را انتخاب کنید.

بهترین روغن برای تقویت رش مو

روغن خوب برای تقویت رشد موی کودک توسط افراد متخصص مو معرفی می‌شود که والدین می‌توانند از آنها استفاده کنند. روغن هایی که قرار است در بخش زیر معرفی کنیم علاوه بر اینکه برای کودک و نوزاد خطری به همراه ندارد، سلامت و زیبایی موهایشان را در پی دارد. برخی از این روغن ها عبارت اند از:

  • روغن نارگیل: یکی از محبوب‌ترین روغن‌ها برای رشد مو و تغذیه پوست است. دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده و به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند. این روغن دارای ویتامین ای بوده و برای تقویت رشد موی کودک با جنس خشک بسیار عالی است.
  • روغن ارگان: این روغن مملو از اسیدهای چرب، ویتامین ای و آنتی‌اکسیدان است و برای رشد مو بسیار مناسب بوده به‌ویژه اگر موهای کودک شما شکننده باشد. این روغن برای موهای خشک، مجعد و زبر کاربرد دارد.
  • روغن جوجو بابا: روغن جوجو بابا به مو نفوذ کرده و باعث تقویت و رشد موی کودک می‌شود علاوه بر این روغن برای جلوگیری از ریزش موی کودکان نیز مفید است.
  • روغن بادام: یک روغن بسیار عالی حاوی پروتئین‌ها، اکسیدان و منیزیم برای کودکانی که موهای شکننده دارند بسیار سودمند است. از مهم‌ترین فواید آن تقویت رشد مو، جلوگیری از شکنندگی مو و ریزش مو است. اگر موی کودک شما خشک باشد گزینه خوبی خواهد بود.
  • روغن زیتون: یک کراتین طبیعی برای مو است. این روغن حاوی نرم‌کننده طبیعی و ویتامین ای و آنتی‌اکسیدان است و می توان برای تقویت موی کودک استفاده کرد. البته از این روغن برای درمان شوره سر کودکان می‌توانید به کار ببرید.
  • روغن آووکادو: برای رشد موی کودک بسیار عالی بوده و دارای ویتامین ای و آنتی‌اکسیدان است. علاوه بر تقویت مو کاهش ریزش مو را نیز سبب می‌شود.
  • روغن کرچک: یکی از بهترین‌ها برای سلامت پوست و مو است و سرشار از ویتامین‌ ای و پروتئین بوده و برای رفع شوره سر کمک می‌کند. کودکانی که دارای موهای خشک هستند این روغن بسیار مفید است.

تقویت موی کودکان با روغن های طبیعی گزینه ای خوب برای رشد موی کودکان به شمار میرود، اما در استفاده از این روغن‌ها نباید زیاده‌روی کرد. همچنین سعی کنید قبل از استفاده از این روغن‌ها حتماً آنها را گرم کنید و به‌آرامی سر کودک را ماساژ دهید.

سپس دو ساعت بر موی کودک نگه داشته و با یک شامپوی مناسب موی کودک را آبکشی کنید. معمولاً نوزادان هنگام به‌دنیاآمدن موهای کم پشتی داشته و در دوران نوزادی موی بسیاری از آنها می‌ریزد. روغن تراپی گزینه خوب برای نوزادان خواهد بود. استفاده از این روغن‌ها در تقویت رشد موی نوزاد توصیه می شود.

در کنار استفاده از این روغن‌ها برای ماساژ سر کودک، می‌توانید برای رشد موی کودک از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند نیز استفاده کنید.

انواع روغن خوب برای رشد موی کودک

این داروهای تجویز شده علاوه بر تقویت رشد مو یک ماده مغذی برای رشد کودک نیز محسوب می‌شود. یکی از این داروها شربت زینک بوده که هم برای بزرگسالان و کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است.

شربت زینک؛ یکی از بهترین شربت تقویت موی کودک

معمولاً یکی از دلایل ریزش مو و عدم رشد مو در افراد به‌ویژه کودکان کمبود روی در بدن است. این ماده حیاتی برای رشد کودکان بسیار لازم بوده و در مواد غذایی مثل گوشت، لبنیات، حبوبات، تخم‌مرغ و غلات یافت می‌شود.

شربت zincگاهی برای جبران کمبود روی، شربت زینک پلاس پیشنهاد می‌شود. شربت زینک علاوه بر تأثیر در اشتها و افزایش رشد کودکان، به عنوان دارویی برای رشد موی کودکان نیز استفاده می‌شود. اما هرگز فراموش نکنید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. زیرا مقادیر زیاد آن مسمومیت به همراه دارد.

رشد موی کودک و استفاده از یک روغن خوب برای تقویت، جلوگیری از ریزش مو و کم پشتی مو یکی از راهکارهایی است که شما والدین از آن استفاده می کنید. روغن خوب یک داروی طبیعی تقویت و رشد مو در کودکان است.

author-avatar

درباره فاطمه پهلوانی

فاطمه پهلوانی هستم کارشناس ارشد رشته پژوهش علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا تهران من نویسنده محتوا سایت دوردونه هستم. با نظرات خوبتون درباره مقاله ها مشوق راه ما باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *