بهداشت و درمان

درمان خانگی کرونا در کودکان با طب سنتی

کووید 19 یا همان کرونا در کودکان هم اثر گذار است

در قرن جدید شاهد شیوع بیماری ویروسی جدیدی به نام کرونا یا کوید 19 (COVID-19) شدیم که بسیاری از مردم جهان را درگیر خود کرد متاسفانه کرونا در کودکان هم شیوع پیدا کرده و باعث مرگ بسیاری از کودکان و بزرگسال در جهان شد. این امر همه را نگران کرده است. با اینکه کرونا در حال کم شدن است ولی باید همه مراقب این بیماری همه گیر باشیم. طب سنتی برای تمامی بیماری ها، درمان خانگی آسان و کم هزینه ای دارد که فرد بیمار با مصرف گیاهان دارویی زودتر سلامتی خود را به دست می آورد. طب سنتی برای بیماری کرونا هم درمان های گیاهی مناسبی دارد.

کرونا یک بیماری ویروسی مسری است که سرایت بسیار سریعی دارد. در بدن هر فردی به گونه ای علائم دارد و برخی از کودکان و بزرگسالان با مبتلا شدن به کرونا در بیمارستان و در بخش مراقبتهای ویژه بستری میشوند. پس باید خیلی مراقب باشیم. ویروس کرونا هر سه چهار ماه جهشی پیدا میکند که این جهشها هم دارای علائمی متفاوت است. مانند تب و لرز، بدن درد، کوفتگی بدن، اسهال و استفراغ، سرفه های خشک، گلو درد، شکم درد، آبریزش بینی، تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی، کاهش اشتها، خستگی و…

اگر کودکان کمتر از 5 سال به کرونا مبتلا شدند و علائمی مثل: تب بالای 39 و همراه تب ضایعات پوستی ایجاد شود، در تنفس کودک مشکلی ایجاد شود و… حتما به پزشک مراجعه کنید. باید بدانید که کودکانی که مریضی خاصی مثل: دیابت، بیماری های قلبی، مشکلات تنفسی مانند آسم، اضافه وزن دارند بیشتر در معرض مرگ با بیماری کرونا میباشند.

درمان خانگی کووید 19 در کودکان با گیاهان دارویی

طب سنتی برای بیماری تازه شناخته شده کووید 19 هم درمان خانگی آسان و موثری دارد، که با استفاده از این گیاهان دارویی میتوانید کودک خود را درمان کنید. به چند نمونه دارویی گیاهی برای درمان خانگی کرونا در کودکان می پردازیم:

  • موز، اسطوخودوس، زرشک، پرتقال، لیموشیرین، نارنج، زنجبیل، نعناع، گل محمدی، برگ بو، گشنیز، گل گاوزبان، انجیر و… برای تب بیمار مبتلا به کوید 19 مفید میباشد، این گیاهان را بصورت عرق یا دم کرده میتوانید استفاده کنید.
  • شیرین بیان، آویشن، سیب، زعفران، اسطوخودوس، بالنگ، هل، لیموشیرین، پرتقال، دارچین و… به سم زدایی بدن کمک شایانی میکند.
  • دم کرده یا عرق گل ختمی برای درمان گلودرد در بیماران مبتلا به کرونا مفید است.
  • نوشیدن چای با زنجبیل یا آویشن، دارچین و آب میوه های طبیعی به درمان کودکان کمک میکند.

بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند با استراحت و در خانه ماندن زود تر سلامتی خود را به دست می‌آورند، همانند زمانی که شخص سرماخورده با مصرف مایعات و استراحت کافی می تواند دوره درمان خود را کاهش دهد.

درمان خانگی کرونا در کودکان با استفاده از طب سنتی

در زیر به توصیه های برای افرادی که به کرونا مبتلا شده اند می پردازیم.این توصیه ها به عنوان درمان نیستند اما باعث می شود که این بیماری علایم کمتری داشته باشد و در طول درمان بیمار آرامش بیشتری داشته باشد.

  • از آب نمک برای قرقره کردن استفاده کنید.
  • از لبنیات اعم از شیر، ماست و پنیر کمتر استفاده کنید.
  • بطور کلی از گرمیجات زیاد استفاده کنید.
  • بیمار کرونایی را حداقل یک هفته در قرنطیه نگه دارید و وسایل شخصی بیمار را از وسایل خانواده جدا نگه دارید.
  • بیمار کرونایی اصلا نوشیدنی های خیلی سرد و یخ استفاده نکند زیرا موجب بدتر شدن بیماری میشود.
  • از مایعات فراوان اعم از نوشیدنی ها و غذاهای مایع مانند: سوپ ماهیچه، سوپ مرغ، آش و… استفاده کنید.
  • حفظ روحیه بالا در درمان این بیماری بسیار مهم است پس تا میتوانید نگرانی ها را از خود دور کنید و به روز های بهتر بیندیشید.

این توصیه ها به عنوان درمان نیستند، اما باعث می شود که این بیماری علایم کمتری داشته باشد و در طول درمان بیمار آرامش بیشتری داشته باشد. نقش تغذیه در درمان بیماری کرونا بسیاز حائز اهمیت است. پس تا میتوانید از مواد مغذی در غذای کودک و خودتان استفاده کنید.

پیشگیری از کرونا در کودکان با طب سنتی

پیشگیری بهترین راه درمانی میباشد. کرونا به دلیل همه گیر بودن میتواند درصد زیادی از مردم را درگیر کند، پس بهتر است که اصل پیشگیری را در نظر بگیریم که به چند نکته اشاره میکنیم:

  • برای پیشگیری ازهرگونه بیماری باید بهداشت مواد غذایی و خود بهداشت کودک رعایت شود، زیرا بیشتری بیماری ها از دست و موادغذایی کودک وارد بدن کودک میشود.
  • بدن کودکتان  را با خوردن گوشت، میوه و سبزیجات تازه و سالم قوی کنید بطوری که سیستم ایمنی بدن قوی باشد.
  • رعایت پروتکل های بهداشتی باعث کاهش ابتلا به کرونا میشود، پس تا حد امکان فرزندانتان را از منزل بیرون نبرید و اگر مجبوربه اینکار شدید حتما از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید. در مکان های شلوغ تردد نداشته باشید.
  • دست های خود و کودکتان را قبل ازغذا با آب وصابون خوب بشویید.

مهمتر از همه بهتر است اگر بیماری زمینه ای دارید حتما واکسن کرونا؛ و یادآوری آنها را تزریق کنید، چرا که هیچ دارویی برای درمان کرونا بطور حتمی وجود ندارد.

نتیجه گیری

امروزه کرونا به دلیل مسری بودن همه جهان را در برگرفته است و باعث بیمار شدن بسیاری از افراد در دنیا شده است. درصد بسیاری از افراد هم جان خود را از دست داده اند. متاسفانه کرونا در کودکان نیز باعث بیماری میشود، پس باید خیلی مراقب خود و خانوادهایمان باشیم تا به این بیماری مبتلا نشویم و اگر هم مبتلا شدیم زودتر برای درمان اقدام کنیم. افراد که بیماری خاصی دارند خیلی باید بیشتر از افراد سالم مراقب خود باشند. زیرا این افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند و زود مبتلا میشوند و جان خود را از دست میدهند. اگر به کرونا مبتلا شدید اصلا استرس و اضطراب نداشته باشید. زیرا ترس و استرس به شدت سیستم ایمنی را تضعیف میکند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *