آموزش و استعداد

فواید مهد کودک در رشد استعداد ها و مهارت های کودک

فواید مهد کودک و انتخاب نوع آن

آگاهی از فواید مهد کودک برای هر والدینی ضروری است. امروزه بسیاری از والدین بخاطره مشغله کاری و برخی مشکلات مجبور هستند کودکان خود را درسنین پایین به مهد کودک بگذارند، ولی برخی از والدین به دلیل عدم آگاهی و عدم داشتن دانش برای آموزش مهارت ها لازم به کودک، کودک را به مهد کودک میفرستند تا مربیان با تجربه و با سواد به کودک آموزش دهند. این امر باعث می شود که کودک به دلیل عدم آگاهی و کم سوادی والدین از دیگر کودکان عقب نماند و بتواند مهارت های لازم در سنین مختلف را یاد بگیرد.

مربیان مهد کودک باید با آموزش های خود بتوانند در شکوفایی و رشد استعداد کودک به والدین و کودکان کمک کنند. این موضوع از مهمترین وظایف مربیان و فواید مهد کودک ها است. هر مربی مهدکودکی نمیتواند این دانش را داشته باشد برای همین برای ثبت نام کودک در بهترین مهد کودک بسیار باید تحقیق و بررسی کنید. حتما درباره مربی مربوطه تحقیق کنید تا مربی توانا و با سوادی مربی کودکتان شود.

کودکی بخش بسیار مهمی از زندگی هر انسان است که در این بخش از زندگی بسیاری از مهارت ها و دانش ها و استعداد ها رشد و شکوفا میشود. پس والدین باید دقت کافی را داشته باشند تا کودک را به یک مهد کودک استاندارد و مربی توانا و باسواد بسپارند.

رشد استعداد و مهارت کودک، از مهمترین فواید مهد کودک

اهمیت و فواید مهد کودک برای کودکان بسیار زیاد است. شما در برخورد با دو کودک که یکی به مهد کودک رفته است و یکی که به مهد کودک نرفته است، از نوع حرکات و حرف زدن متوجه تفاوت این موضوع و اهمیت مهدکودک رفتن میشوید. زیرا بطور مثال  کودکی که به مهد کودک رفته است دیگر در جمع خجالت نمیکشد، با صدای رسا سرود میخواند و با اعتماد به نفس بالا صحبت میکند.

وقت گذاری یا وقت گذراندن با کودکان باعث احساس خوشبختی می شود

کودکی که به مهد کودک نرفته و جمعی به غیر از خانه و خانواده را ندیده است ازصحبت کردن و سرود خواندن خجالت میکشد یا با صدایی خیلی آرامی میخواند. تا حد امکان کودکانتان را حتما قبل از مدرسه به مهد کودک بگذارید، تا با محیط آموزشی و محیط غیر از خانه و خانواده آشنا شود و در کل از فواید مهد کودک بهره ببرد. با این کار کودک آموزش های لازم را یاد خواهد گرفت.

انواع مهد کودک ها از نظر آموزش

مهد کودک ها انواع مختلفی دارند که شما میتوانید بنا به سلیقه خودتان کودک را درمهد کودک دلخواه ثبت نام کنید

مهد کودک دو زبانه

مهد کودک دو زبانه در کنار مراقبت از کودک میتواند برای رشد و شکوفایی استعداد کودکتان در آموزش و یادگیری مهارت زبان کمک کند.که آموزش این نوع مهد کودکها در کنار آموختن دیگر مهارتها زبان انگلیسی را به کودکان آموزش میدهند که این نوع آموزشها بسیار عالی است زیرا کودک با آموختن زبان دیگر به غیراز زبان خود میتواند قدرت یادگیری و حافظه خود را افزایش دهد و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس کودک هم میشود.

مهد کودک عادی

از وظایف و فواید مهد کودک عادی میتوان به مراقبت از کودک اشاره کرد که در کنار این مراقبتها مهارتهایی اولیه مانند نقاشی، کاردستی و… نیز به کودک آموزش میدهند و زیاد توجهی به یادگیری کودک ندارند.

مهد کودک بصورت خانه بازی

این گونه مهد کودک ها فقط برای بازی کودکان طراحی شده اند که فقط کودکان در این مکان بازی و تفریح دارند و در کنار این بازیها سرو غذا و اردوهای تفریحی هم دارند و هیچ مهارتی به کودک آموزش داده نمیشود.

فواید مهد کودک هوشمند

مهد کودک هوشمند مانند مهد کودک معمولی است با این تفاوت که آموزش وسایل هوشمند و دیجیتالی را هم دارند و به کودک نوع و چگونگی کارکرد بردهای هوشمند را آموزش میدهند.

آموزش ها و فواید مهد کودک برای رشد استعداد و مهارت کودک

مهدکودک ها موظف هستند به غیر از نگه داری و مراقبت از کودکان در صدد شکوفایی و رشد استعداد ها به کودکان کمک کنند و استعداد کودک را شناسایی کرده و آن را تقویت کنند تا کودک مسیر موفقیت خود را پیدا کند و در آینده فردی موفق باشد. این امر با انجام بازی هایی که هدف مشخصی را دنبال میکند یا با درست کردن کار دستی و یا دیگر مسائل مانند یادگیری سرود و قصه گویی و… قابل اجرا است و به توانایی و دانش حوصله مربی بستگی دارد.

برخی از مدیران  مهد کودک ها برنامه وهدف مشخصی را برای کودکان دارند و مربیانی که در این وضوع استاد و باتجربه هستند را استخدام میکنند تا به هدف وبرنامه ریزیهای خود برسند و استعداد کودکان را شناسایی کنند و با آموزش مهارتهای این استعداد ها را شکوفا کنند.

نتیجه گیری

آینده هر فردی در کودکی او شکل میگیرد. کودکی یکی از مهمترین دوران زندگی هر فردی میباشد، که باید والدین در رشد و پرورش کودکان تمام سعی و تلاش خود را کنند تا در آینده فرزندی موفق و سربلند داشته باشند. کودکی دورانی است که کودک همه چیز را تقلید میکند چه این تلقید ها خوب باشد یا بد، برای همین است که کودکی دوران شناسایی استعداد و رشد تقویت استعداد میباشد، در این دوران هرآموزشی که به کودک داده شود کودک زود یاد میگیرد و الگوبرداری میکند و در صدد اجرای آموزش برمی آید.

از آنجایی که همه والدین دانش و سواد همه مهارتهای لازم برای آموزش به کودک را ندارند، برای همین کودک را برای آموزش و مراقبت به مهد کودک ثبت نام میکنند تا کودک با مربی آگاه و باسواد آموزش ببیند. از دیگر فواید مهد کودک میتوان به پیدا کردن همبازی و اجتماعی شدن او اشاره کرد.

پرسش و پاسخ والدین در باب فواید مهد کودک

مهد کودک ها چند نوع هستند و علاوه بر مراقبت چه مهارت های دیگری آموزش میدهند؟

مهد کودک دو زبانه که مهارت آموزش زبان انگلیسی را دارند.

مهدکودک معمولی که این مهد کودک مهارت نقاشی، سفال گری و قصه گویی به کودکان آموزش می دهد.

مهد کودک هوشمند مانند مهد کودک معمولی است با این تفاوت که آموزش وسایل هوشمند و دیجیتالی را هم دارند و به کودک نوع و چگونگی کارکرد بردهای هوشمند را آموزش میدهند.

مهد کودک به صورت خانه بازی که در این محیط بچه ها صرفا به بازی در کنار هم میپردازند. در کنار این بازیها سرو غذا و اردوهای تفریحی هم دارند و هیچ مهارتی به کودک آموزش داده نمیشود.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *