مد و فشن

کفش مناسب برای کودکان از ابتدای راه‌رفتن

نکات مهم در مورد انتخاب کفش مناسب برای کودکان

کفش مناسب برای کودکان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل برای سلامتی کودکان و حتی بزرگسالان است. کودکان نوپا به دلیل پوست، ماهیچه و استخوان نرمی که دارند که آمادگی پوشیدن کفش و راه‌رفتن را به‌مرورزمان و با سفت‌شدن کف پا و ماهیچه این مهارت را یاد می‌گیرند. ولی کودکان نو پا می‌خواهند با ایستادن و چند قدم راه‌رفتن یا به‌اصطلاح تاتی تایی کردن این مهارت را هر چه زود تریاد بگیرند برای این کار به کفش مناسب نیاز دارند.

مهارت راه‌رفتن با تمرین و تکرار زیاد کودکان نو پا می‌تواند تحقق یابد و کودک راه‌رفتن و دویدن را تجربه کند و از این کار لذت ببرد. بسیاری از والدین در منزل هم برای کودکی که می‌خواهد به‌تازگی شروع به راه‌رفتن کند کفش می‌پوشانند که این کار اشتباهی است و باعث می‌شود کودک همیشه با کفش راه‌رفتن را یاد بگیرد و انگشتان پا کامل روی زمین قرار نگیرد.

زمانی که کودک می‌خواهد بیرون از منزل راه برود باید با کفش پاهای کودک را بپوشانید تا با برخورد با اجسام آسیب نبیند و بتواند با خیال راحت بازی کند و راه برود. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد کفش کودکان و ویژگی کفش کودکان نو پا اطلاعاتی را به والدین ارائه کنیم تا بتوانند کفش مناسب را برای کودکان خود انتخاب و تهیه کنند با ما همراه باشید.

نکات مهم در مورد انتخاب کفش مناسب برای کودکان

سن کودک

کودکان درحال‌رشد هستند و به همین منظور باید کفش مناسب انتخاب شود تا رشد پای کودک دچار مشکل نشود. یکی از آیتم‌های که باید در پوشیدن و انتخاب کفش برای کودک توجه شود سن کودک است.

جنس کفش کودک

جنس کفش کودک باید از جنسی باشد که قابلیت تنفس در پای کودک را ایجاد کند. کفشی این قابلیت را دارد که روی کفش سوراخ‌های ریزی داشته باشد. سمت پنجه‌ای کفش باید انعطاف‌پذیر باشد تا کودک را در آموختن درست راه‌رفتن کمک کند. کفش‌های پارچه‌ای، چرمی می‌تواند جزوه بهترین جنس برای کفش کودک باشد. کفش‌های ورزشی می‌تواند بهترین کفش برای کودکان نوپا باشد.

اندازه پای کودک

برای تهیه کفش برای کودکتان نیاز دارید که اندازه پای کودک را بدانید برای این کار کودک باید بایستد و پاشنه پا کاملاً به دیوار چسبیده باشد و با سانتی‌متر از پاشنه پا تا سر انگشتان پای کودک را اندازه بگیرید. کودک به دلیل رشدی که دارد این اندازه تا 6 ماه آینده تغیر خواهد یافت.

مدل کفش کودک

کفش چسبی بهتر از کفش بندی است؛ زیرا کودکان راحت‌تر می‌توانند از این نوع کفش استفاده کند. کفشی که مدل بنددار است به دلیل سخت بودن گره بند برای کودکان بندها بازمی‌ماند و می‌تواند باعث زمین‌خوردن کودک شود.

انتخاب بهترین کفش مناسب برای کودکان

برای انتخاب کفش مناسب برای کودکتان باید کفشی را انتخاب کنید که پای کودک را بپوشاند و سلامتی و در ایمن بودن پایی کودک را تضمین کند. کفشی برای کودک نوپا مناسب است که باعث شود کودک درست راه برود و بتواند تعادل خود را حفظ کند. کودک نوپا نمی‌تواند ناراحتی خود از کفش را با حرف‌زدن بیان کند پس باید در انتخاب و تهیه کفش گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین کفش مناسب برای کودکان
برای کودک نوپا کفشی را تهیه کنید که یک سانت از پای کودک بزرگ‌تر باشد تا کودک در پوشیدن و راه‌رفتن مشکلی نداشته باشد. پوشیدن کفش خیلی بزرگ هم خوب نیست؛ چون در راه‌رفتن کودک مشکل ایجاد می‌کند. کفش کودک اگر تنگ یا خیلی سفت باشد از رشد پا جلوگیری می‌کند و باعث بروز مشکلاتی در آینده می‌شود. پس در هنگان خرید به نرمی و راحتی کفش دقت کنید. کفشی راحت است که به‌راحتی بتوانید با دست خم کنید.

برخی از والدین در هنگام خرید به‌راحتی پای کودک توجه نمی‌کنند و فکر می‌کنند کفش بعد از پوشیدن جا باز می‌کند که این تفکر اشتباه است و کودک باید بلافاصله بعد از پوشیدن کفش احساس راحتی کند. کف کفش اگر دارای برجستگی باشد برای جلوگیری از سرخوردن کودکان بهتر است. این نکته باید در کفش‌های مناسب فصل زمستان حائز اهمیت باشد تا هنگام برف از زمین‌خوردن و آسیب به کودک جلوگیری شود.

پاشنه کفش کودک هم بسیار مهم است که بلند و یا تیز نباشد تا کودک با راه‌رفتن با این نوع کفش زمین نخورد و سلامتی کودک به خطر نیفتد.
در هنگام تهیه کفش برای کودکتان در انتخاب کفش و رنگ کفش با او مشورت کنید و رنگ دلخواه کودک را تهیه کنید تا او هم کفش تهیه شده را دوست داشته باشد و به پوشیدن کفش علاقه‌مند شود. بهترین کفش‌ها برای کودکان نوپا باید سلامت و پروانه بهداشتی داشته باشد تا مطمئن شوید که در هنگام راه‌رفتن با این کفش به‌سلامتی کودک آسیب نمی‌رسد.

پا قلب دوم انسان است و استفاده از کفش نامناسب باعث ایجاد مشکلات قلبی در بزرگسالی می‌شود. بیشتر افراد فکر می‌کنند که این موضوع درست نیست باید گفت که با انتخاب درست کفش می‌توانید علاوه بر حفظ سلامت پا به‌سلامت نگه‌داشتن قلب کودکتان هم کمک کنید.

سخن آخر

کفش جزوه مهم‌ترین وسایل ضروری برای کودکان است. در انتخاب و تهیه کفش برای کودکان باید به نکات و ویژگی‌های کفش توجه کنید تا بتوانید کفش مناسب برای کودک را انتخاب کنید. کفش مناسب باید با سن و سایز پای کودک متناسب باشد تا کودک بتواند با پوشیدن کفش راحت‌تر و زودتر راه‌رفتن را یاد بگیرد. پاشنه کفش باید بلند و تیز نباشد تا کودک بتواند با حفظ تعادل را برود. کفش‌های ورزشی می‌تواند برای کودکان نو پا مناسب باشد و جنس‌های پارچه‌ای و چرمی هم می‌تواند گزینه‌های بعدی برای انتخاب جنس کفش کودک باشد.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

یک نظر در “کفش مناسب برای کودکان از ابتدای راه‌رفتن

  1. Mahsa گفت:

    کفش پاشه بلند برای دختر بچه های ۲ الی ۴ ساله مناسب نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *