مد و فشن

مدل لباس مناسب برای کودکان

مدل لباس مناسب برای کودکان

بیشتر والدین تصور می‌کنند که خرید لباس برای کودکان بسیار راحت است، درحالی‌که این‌گونه نیست. در خرید لباس کودک والدین باید به چندین آیتم توجه داشته باشند تا بتوانند برای کودک لباس مناسبی که خود کودک هم در آن احساس راحتی کند خریداری کنند. کودکان به علت پوست نرم و لطیفی و بدن ضعیفی که دارند زود بیمار می‌شوند برای همین باید از لباس‌‌های با جنس و الیاف مناسب استفاده کنند.
به چه‌ها درحال‌رشد هستند و به لباس‌های بیشتری نیاز دارند در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنیم تا علی‌رغم هزینه‌ای که برای تهیه لباس می‌کنیم کودکتان هم با به‌تن‌کردن لباس احساس راحتی کند و برای اینکه کودک احساس راحتی کند باید در هنگام خرید به مدل لباس کودک و جنس لباس توجه ویژه‌ای داشته باشید. مدل لباس کودک باید جوری طراحی شده باشد که در کنار زیبایی که دارد برای کودک هم مناسب باشد و کودکان به علت فعالیت زیادی که دارند بتوانند به‌راحتی لباس را بپوشند.
ما در مقاله می‌خواهیم درمورد مدل لباس مناسب برای کودک صحبت کنیم ما را همراهی کنید.

چه مدل لباسی برای کودکان مناسب نیست

برخی از لباس‌ها در کنار زیبایی و کیفیت مرغوبی که دارند برای کودکان مناسب نیستند و سلامت کودک را به خطر می‌اندازد و کودک در آن لباس احساس راحتی نمی‌کند و این موضوع باعث گریه و ناراحتی کودک می‌شود که به چند مدل از این لباس‌ها می‌پردازیم.
لباس‌های زرق‌وبرق مناسب نیست
لباس‌های گیپورمانند و براق زیبایی خاصی دارند و ظاهر کودک را زیباتر و شیک‌تر نشان می‌دهد؛ ولی این‌گونه لباس‌ها پوست بدن کودک را خراش می‌دهند و باعث قرمزی و اذیت کودک می‌شوند برای همین موضوع از خرید این‌گونه مدل لباس برای کودکان خود جدا خودداری کنید.

لباس‌های ریش‌دار و بندی ممنوع

لباس‌های که در مدل طراحی شده خود ریشه یا ریشه و بند دارند را برای کودکان به‌خصوص شیرخواران به هیچ عنوان تهیه نکنید؛ زیرا این کودکان در این سن همیشه وسایل را به دهان می‌برند و می‌جوند و ممکن است ریشه یا بندار را در دهان بگذارند و بخورند و به‌سلامتی خود آسیب بزنند.

مدل لباس با دکمه و زیپ برای کودک خطرناک است

برخی از لباس‌‌های کودک دارای دکمه هستند که باید از سفت‌بودن دکمه‌ها اطمینان حاصل کنید تا کودک با کندن و در دهان گذاشتن به‌سلامت خود لطمه نزند و دچار خفگی نشود. هرچند وقت یکبار با دست دکمه‌ها را چک کنید و اگر در حال کنده‌شدن بود دکمه‌ها سفت کنید و اگر برایتان مقدور بود از لباس با دکمه‌های فشاری استفاده کنید. مدل لباس کودک که زیپ دارد برای کودک مناسب نیست و در هنگام خرید این‌گونه لباس به جنس زیپ توجه کنید جنس پلاستیکی بهترین نوع زیپ برای لباس کودک است.

لباس تنگ و یا گشاد مناسب کودک نیست

لباس کودک که مدل تنگ و یا خیلی گشاد دارد برای کودکان مناسب نیست. کودک در این مدل از لباس‌های تنگ احساس راحتی نمی‌کند و باعث گرفتگی عضلات وقرمزی پوست کودک می‌شود در مقابل لباس گشاد هم برای کودکان قابل‌تحمل نیست ممکن است در هنگام چهاردست‌وپا و راه‌رفتن کودک مشکل ایجاد کند و به کودک آسیب بزند.

مدل لباس مناسب برای کودکان لاغر

برخی از والدین درمورد تهیه لباس برای کودکانی که بدن نسبتاً لاغری دارند دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند ازچه مدل لباس برای فرزند خود تهیه کنند.


والدین به تراست برای فرزند لاغراندام خود در هنگام تهیه لباس به نکاتی توجه کنند تا لاغری کودک زیاد به چشم نیایید. والدین برای تهیه لباس کودک لاغراندام خود نباید از مدل لباس‌های تنگ استفاده کنند لباس‌های گشاد برای این کودکان بهترین گزینه است.
لباس‌های تیره‌رنگ برای کودکان لاغراندام مناسب نیست و آنها را لاغرتر نشان می‌دهد. لباس با رنگ‌های شاد می‌تواند به خوش اندام نشان‌دادن بدن فرزندتان کمک کند.

لباس‌های که طراحی افقی دارند کودک را چاق‌تر و خوش اندام ترنشان می‌دهد. این مدل لباس برای کودکان لاغراندام بسیار کارآمد است. حتماً داخل کمد لباس کودکتان چند مدل از این لباس را داشته باشید. برای فرزند دختر لاغراندام خود لباس‌های با مدل چین دارو پوفی بپوشانید تا به خوش اندام نشان‌دادن کودکان کمک کرده باشید.

مدل لباس مناسب برای کودکان چاق

والدینی که کودک چاق و خوش‌ا‌ندام دارند در انتخاب مدل لباس مناسب برای فرزند خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند و می‌خواهند در کنار زیبایی مدل؛ لباس باید جوری طراحی شده باشد که چاقی کودک به چشم نیایید. در تهیه لباس برای فرزند چاق خود به این نکات توجه کنید.
لباس‌های به حالت کشی استفاده کنید. این‌گونه لباس‌ها با رشد و برگزارشدن کودک هم قابل‌استفاده است و در کنار خوش اندام نشان‌دادن کودک در هزینه هم صرفه‌جویی می‌شود.

مدل لباس مناسب برای کودکان تپل
لباس‌های با طراحی ریز و گل‌دار بهترین مدل لباس برای کودکان خوش اندام است. لباسی انتخاب کنید که طرح‌های عمودی داشته باشد. این مدل از لباس کودک باعث می‌شود چاقی کودک کمتر به چشم آید. به‌هیچ‌عنوان بلوز را داخل شلوارنکنید این کار باعث می‌شود کودک چاق‌تر دیده شود.
لباس‌های تنگ و چسبان هم برای این کودکان مناسب نیست. لباس‌های تنگ علاوه بر اینکه باعث اذیت و ناراحتی کودک می‌شود اندام کودک راهم عریض‌تر نشان می‌دهد.

سخن آخر

همه‌ای والدین دوست دارند برای فرزندان خود لباس‌های با مدل‌های متنوع و زیبایی را تهیه کنند تا در این لباس‌ها زیباتر دیده شوند. زیبایی در لباس کودک مهم است؛ ولی نه به میزان جنس، مدل، راحتی کودک. کودکان به زیبایی و جنس لباس کاری ندارند و فقط لباس‌های راحت را دوستدارند. لباس مناسب کودک باید جوری طراحی شود که در کنار زیبایی از راحتی برای کودک هم برخوردار باشد. در خرید لباس کودک باید به نکاتی توجه داشته باشید تا مدل لباس و جنس لباس به‌سلامت کودک آسیب نزند و بتواند با پوشیدن لباس بازی و یا هر فعالیت دیگر را به‌راحتی انجام دهد.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

یک نظر در “مدل لباس مناسب برای کودکان

  1. Mahsa گفت:

    سلام ببخشید جنس لباس کودک میتونه باعث ایجاد حساسیت روی پوست کودک بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *