سیسمونی و لوازم کودک

نکات طلایی برای انتخاب فرش اتاق کودک

نکات طلایی برای انتخاب فرش اتاق کودک

فرش یکی از وسایل لازم برای هر خانه است، از فرش اتاق کودک برای پوشاندن کف اتاق کودک استفاده می‌کنند. کودکان به دلیل پوست حساسی که دارند باید از فرش و موکت مرغوب و باکیفیت برای اتاق کودک استفاده شود تا کودک با بازی بر روی فرش آسیب نبیند. کودکان بیشتر زمان را در اتاق خود سپری می‌کنند و فرش و موکت با انجام برخی از بازی‌ها و خوردن خوراکی بیشتر کثیف و آلوده می‌شود. حال این سوال مطرح می شود که فرش کودک باید دارای ویژگی خاصی باشد.

یکی از ویژگی‌های مهمی که فرش اتاق کودک باید داشته باشد این است که فرش به‌راحتی قابل شستشو باشد و در همه حال تمیز شود. تمیزی و پاکیزه بودن فرش و موکت اتاق کودک می‌تواند از بیمار شدن کودک جلوگیری کند و سلامت کودک را تضمین کند. فرش یکی از وسایل اتاق کودک است که می‌تواند در زیبا جلوه‌دادن اتاق تأثیر بسزایی داشته باشد و البته باید رنگ و طرح فرش با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد نکات طلایی برای انتخاب فرش کودک اطلاعاتی را به والدین عزیز ارائه دهیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

ویژگی فرش اتاق کودک

همان‌طور که می‌دانید فرش‌ها دو نوع هستند به نام فرش دستباف یا ماشینی در بازار شناخته شده است که هرکدام دارایی طرح‌ها و اندازه‌های متنوعی هستند که از هر دو نوع می‌توانید برای اتاق کودک استفاده کنید. فرش‌های دستباف دارای تنوع و مدل‌های متنوعی هستند به همین دلیل از این نوع فرش استقبال بیشتری می‌شود این نوع فرش‌ها مدل‌های برجسته و فانتزی زیادی را دارد که توجه افراد به‌خصوص کودکان را به خود جلب می‌کند. این نوع فرش‌ها از الیاف طبیعی تولید می‌شوند به همین دلیل برای کودکان حساسیت ایجاد نمی‌کند و به‌راحتی کودک می‌تواند بر روی آن بنشیند بخوابد و بازی کند و اگر فرش کثیف شد به‌راحتی قابل شستشو و تمیزشدن دارد.

مشخصات فرش کودک

فرش اتاق کودک باید ویژگی و مشخصاتی داشته باشد که کودک بتواند به‌راحتی این فرش را در اتاق خود داشته باشد و از آن استفاده کند برای مثال فرش کودک باید ویژگی‌هایی مانند: نرم و لطیف باشد، ضد آلرژی و حساسیت باشد، قابل شستشو باشد. اگر فرشی همه‌ای این ویژگی و مشخصات را داشته باشد برای اتاق کودک مناسب‌تر است. به چند مشخصه در اینجا اشاره می‌کنیم.

نرم با پرز بلند

نرمی پرزهای فرش اتاق کودک یکی از ویژگی‌های مهم و پراهمیت است که باید به آن توجه شود. پرز فرش اگر بلند است نباید از فرش جدا شود و اگر این‌گونه نباشد کودک پرز جداشده را بر دهان می‌گذارد و به ریه کودک آسیب می‌زند. فرشی که پرز کوتاه دارد برای کودک خطرناک‌تر است؛ زیرا پرز کوتاه زودتر توسط کودک خورده می‌شود. فرش‌های مناسب برای اتاق کودک معمولاً از الیاف مقاوم و با کیفیتی تولید می‌شود تا به‌راحتی پرز از فرش جدا نشود.

ضد حساسیت و آلرژی

ضد حساسیت و آلرژی بودن هم جزوه ویژگی مهم فرش اتاق کودک است که باید والدین به این موضوع هم توجه داشته باشند. کودکان به دلیل پوست حساسی که دارند اگر در محیط حساسیت‌زا بخوابند پوست کودک به آن محیط واکنش نشان می‌دهد و این واکنش به‌صورت قرمزی و تاول‌زدن است.

قابلیت شستشو

کودکان بیشتر در اتاق خود بازی می‌کنند و ممکن است غذایی خود را هم داخل اتاق و بر روی فرش بخورند و باعث کثیف‌شدن فرش شوند که این کثیفی باید راحت و زود تمیز شود. کودک نمی‌تواند فرش اتاق خود را در برابر میکروب و کثیفی حفظ و نگه‌داری کند به همین منظور باید فرش اتاق کودک قابلیت شستشویی داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب و تهیه فرش اتاق کودک

نکات مهم در انتخاب و تهیه فرش اتاق کودک

در انتخاب و تهیه فرش برای اتاق کودک باید به نکاتی توجه کنید تا در کنار زیبایی بتوانید سلامت کودک را حفظ کنید. برخی از والدین در خرید فرش فقط به زیبایی و شکل ظاهری فرش دقت می‌کنند و به نکات دیگر توجه نشان نمی‌دهند؛ ولی ما در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به والدین اطلاعاتی در مورد نکاتی که باید در تهیه فرش به آن توجه کنند را در اختیارشان قرار دهیم.

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش کودک یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه شود جنس فرش باید به‌گونه‌ای باشد که حساسیت‌زا نباشد و جنسی نرم و لطیف داشته باشد. بهترین جنس فرش برای اتاق کودک فرش‌های با جنس اکرلیک، پلی‌پروپیلن و… است که بیشتر از این نوع جنس فرش‌ها برای اتاق کودک استفاده می‌شود.

شکل و اندازه فرش

اندازه فرش اتاق کودک باید با ابعاد اتاق کودک تناسب داشته باشد. شکل فرش هم باید به‌گونه‌ای باشد که باسلیقه کودک، رنگ و شکل وسایل اتاق متناسب باشد در بازار شکل و اندازه‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند هر کودکی را به خود جذب کند. سایز مناسب برای فرش کودک باید به‌گونه‌ای باشد که فرش زیر تخت نباشد.

سخن آخر

فرش یک وسیله‌ای لازم برای اتاق کودک است. در تهیه و انتخاب فرش برای اتاق کودک باید به برخی از نکات و ویژگی‌های فرش توجه کرد تا به پوست و سلامتی بدن کودک آسیب نزند. فرش اتاق کودک باید دارایی پرزهای نرم و بلند باشد، قابلیت شستشویی داشته باشد، حساسیت‌زا نباشد تا برای اتاق کودک مناسب باشد. در تهیه فرش باید ابعاد اتاق کودک توجه داشته باشید و ابعادی از فرش را انتخاب کنید که زیر تخت نباشد؛ بلکه از جلوی تخت تا دیوار را بپوشاند. کودک به دلیل اینکه همه چیز را وارد دهان می‌کند فرش با پرزهای کوتاه برای کودک خطرناک‌تر است؛ زیرا پرز کوتاه‌تر زودتر توسط کودک خورده می‌شود و به ریه کودک آسیب می‌زند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *