مد و فشن

الیاف مناسب برای لباس کودکان

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد؟ الیاف مناسب لباس کودک کدام است

نوزادان و کودکان به علت موقعیت و حساسیت‌های که دارند پوستی حساس و ظریفی دارند و زود به لباس نامناسب واکنش نشان می‌دهد والدین باید در هنگام تهیه لباس برای کودکشان به جنس و الیاف مناسب در تولید لباس به‌کاررفته است توجه ویژه‌ای کنند. الیاف لباس با بدن کودک تماس مستقیم دارد پس به این دلیل می‌تواند بر سلامت کودک تأثیر بگذارد. برخی از لباس‌ها هستند که در تولید الیاف آنها از مواد شیمیایی، پلی‌استر به‌کاررفته است که این مواد موجب حساسیت پوستی و تنفسی در کودکان می‌شود.
کودکان همیشه در حال بازی و شیطنت هستند لباس کودک بیشتر از لباس بزرگسالان شسته می‌شود پس باید الیاف لباس کودک از الیاف باکیفیت و مرغوب تهیه شود تا در هنگام شستشوی زیاد، لباس شکل ظاهری و کیفیت خود را حفظ کند. به‌خاطر دلایلی که گفته شد انتخاب جنس مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است.
ما در این مقاله در مورد لباس کودک و الیاف مناسب برای لباس کودک اطلاعاتی را به والدین خواهیم داد تا بتوانند لباس مرغوب و با کیفیتی را برای فرزندان خود تهیه کنند و سلامت کودک خود را تضمین کنند.

6 نوع الیاف مناسب برای لباس کودکان

در بازار لباس‌های متنوع با جنس‌های مختلف برای کودکان وجود دارد که همه‌ای این لباس‌ها برای کودکان مناسب نیستند و در تهیه لباس اول‌ازهمه کیفیت و الیاف به‌کاررفته در لباس مهم است و بعد مدل لباس و قیمت لباس اهمیت دارد.

لباس با الیاف پنبه و نخی

یکی از مناسب‌ترین نوع الیاف برای دوخت لباس کودک الیاف پنبه و نخی است که از کیفیت عالی برخوردار هستند و جنس لطیف و سبکی دارند. این الیاف کاملاً طبیعی هستند و از بروز مشکلات و حساسیت‌های پوستی در نوزادان و کودکان جلوگیری می‌کند. لباس‌های با جنس پنبه و نخی به‌راحتی قابل شستشو و اتوکشی هستند و این نوع جنس از لباس به‌راحتی با شوینده‌های معمولی ضدعفونی می‌شوند و لکه روی لباس به‌راحتی پاک می‌شود. در بازار لباس‌های پنبه‌ای و نخی با رنگ‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه را به خود جذب کند.

لباس کودک با الیاف حوله‌ای

لباس‌های از جنس حوله هستند که بسیار نرم و سبک هستند و برای دوخت لباس کودک مناسب است. پارچه‌های از جنس حوله از مواد طبیعی تهیه می‌شوند و به همین دلیل به پوست و دستگاه تنفسی کودک آسیب نمی‌زند. لباس‌های با جنس حوله برای فصل‌های سرد سال گزینه مناسب است.

لباس کودک با الیاف لاکرا

جنس نخ لاکرا از موادی به نام اسپاندکس تولید می‌شود که یک نوع ماده مصنوعی با خاصیت کشی است. این ماده در فرایند تولید نخ با مواد طبیعی دیگری به الیاف اضافه می‌شود و به این پارچه‌ها لاکرا می‌گویند. از این نوع الیاف بیشتر برای تولید جوراب، لباس زیر، دستکش استفاده می‌کنند. ویژگی مثبتی که این نوع پارچه دارد کشسانی بسیار فوق‌العاده‌ای آن است. با شستشو تغیر سایز نمی‌دهد و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

لباس کودک با الیاف ساتن و ابریشم

یکی دیگر از جنس‌های مرغوب و مناسب برای کودکان پارچه با الیاف ساتن و ابریشم است که بیشتر برای دوخت لباس مجلسی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دو جنس باهم ترکیب می‌شوند و به‌صورت پارچه در می‌آیند و هیچ ماده مصنوعی در تولید این نوع پارچه دخالتی ندارد.

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد

همان‌طور که گفته شد پوست کودک در مقابل تماس پارچه که با مواد مصنوعی تهیه شده است واکنش نشان می‌دهد پس برای تهیه لباس مجلسی هم به مناسب‌بودن الیاف برای کودکان توجه داشته باشید. لباس مجلسی‌های که با این جنس از پارچه دوخته می‌شوند بسیار شیک و مناسب هستند و کودک با پوشیدن آن احساس راحتی می‌کند.

لباس کودک با الیاف مخمل

این جنس از پارچه هم به دلیل نرمی و لطافتی که دارد برای کودکان مناسب است این نوع جنس از لباس برای فصل‌های سرد سال مناسب است و بدن کودک را گرم نگه می‌دارد. برخی از الیاف مخمل که در بازار وجود دارد ممکن است از مواد مصنوعی تولید شود پس در هنگام خرید به طبیعی بودن الیاف مخمل توجه کنید تا سلامتی کودک به خطر نیفتد.

لباس کودک با الیاف پشمی

لباس با الیاف پشمی برای زمستان فوق‌العاده است و باعث گرم نگه‌داشتن بدن کودک می‌شود. برای این که این لباس لطیف و نرم باشد از لباس با جنس خالص پشم استفاده کنید. ترکیب الیاف مصنوعی با الیاف پشمی باعث زبری لباس کودک می‌شود که این موضوع کودک را اذیت می‌کند.

نکاتی برای تشخیص طبیعی بودن الیاف لباس کودک

برای این که طبیعی بودن الیاف اطمینان حاصل کنید روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها توجه‌کردن به الیاف پارچه است. الیافی که با مواد مصنوعی تولید می‌شوند معمولاً براق‌تر از نوع طبیعی هستند و الیاف مصنوعی از نرمی و لطافت کمتری برخوردار هستند که از طریق لمس و نگاه قابل تشخیص است.

سخن آخر

کودکان برای رشد و تکامل به خوراک و پوشاک نیاز دارند که هر دو این نیازها با بدن کودک و نوزاد رابطه‌ای‌ مستقیم دارد و می‌تواند بر سلامت کودک تأثیر بگذارد. لباس کودک باید از جنس و الیاف طبیعی تولید شود تا به‌سلامت پوست و تنفس کودک تأثیر منفی نگذارد. کودکان پوستی حساس و آسیب‌پذیر دارند که والدین باید در انتخاب لباس به الیاف به‌کاررفته دقت داشته باشند. الیاف مصنوعی می‌تواند پوست کودک را بیمار کند و باعث حساسیت در پوست و مشکلات تنفسی کودک شود. والدین در هنگام خرید می‌توانند با نگاه و لمس‌کردن الیاف طبیعی به‌کاررفته در لباس را از الیاف مصنوعی تشخیص دهند و با تهیه لباس که الیاف طبیعی دارد سلامت کودک را تضمین کنند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *