آموزش و استعداد

استعداد کودک در بازیگری را چگونه تشخیص دهیم؟

استعداد کودک در بازیگری را چگونه تشخیص دهیم

کودکان درذات‌خود استعدادهای مختلف دارند  ازجمله این استعدادها، استعداد کودک در بازیگری است که والدین تمام سعی و تلاش خود را برای کشف استعداد کودکشان می‌کنند تا با کشف و پرورش استعداد، کودک را در جهت استعدادی که دارد کمک کنند و مهارت‌هایی لازم را به کودک  آموزش دهند تا کودک بتواند پیشرفت کند و موفق شود. استعداد کودک هرچه سریع‌تر و در سنین  کودکی کشف شود بهتر است و با پرورش استعداد در سن پایین این استعداد در وجود کودک به‌صورت ذاتی نهادینه می‌شود.

یکی از زمینه‌هایی که والدین به آن علاقه بسیاری دارند استعداد کودک در بازیگری و مدلینگ است. بیشتر والدین به علت علاقه شخصی خود اصرار به بازیگر شدن کودک دارند و علاقه‌ای خود را به فرزند خود تحمیل می‌کنند درحالی‌که باید استعداد کودک در زمینه‌ای بازیگری کشف شود و کودک به فعالیت و آموزش مهارت لازم برای بازیگری علاقه نشان دهد و بعد کودک به یک بازیگر تبدیل شود صرفاً استعداد داشتن مهم نیست.

نشانه استعداد کودک در بازیگری

جعل احساسات

برخی از رفتارها در کودکان وجود دارد که کودک با انجام این رفتارها به والدین نشان می‌دهند که در بازیگری استعداد دارند مثل گریه کردن ساختگی که هر پدر و مادری این رفتار در کودک خود را تشخیص می‌دهد و کارگردانان از بازیگران کودک  و بزرگسال همیشه توقع دارند که احساس که در بازیگر وجود ندارد را بازی کنند؛ مانند گریه کردن و خندیدن درحالی‌که بازیگر احساس گریه یا حس خندیدن ندارد؛ ولی بااین‌وجود طوری گریه یا خنده می‌کند که همه طبیعی بودن آن را تأیید می‌کنند.

توجه کامل به کلمات و احساسات دارد

زمانی که کودک را برای  کلاس بازیگری می‌برید کودک تنها به کلمات اکتفا نمی‌کند؛ بلکه دوست دارد برای آموزش از زبان بدن و احساسات هم استفاده کند و بدون خجالت نقش خود را بازی کند. کودکی که به بازیگری علاقه دارد به تمرین و یادگرفتن علاقه نشان می‌دهد و در همه حال دوست دارد نقش‌های مختلف را امتحان کند.

علاقه نشان‌دادن به بازیگران دیگر

کودکان در سنین مختلف به بازیگران دیگر علاقه نشان می‌دهند و رفتار آن بازیگران را تقلید می‌کنند و دوست دارند مثل آنها لباس بپوشند. برخی از کودکان هستند که ادای دوستان و آشنایان را درمیاورند اگر این علاقه و ادا درآوردن  طولانی‌مدت شد می‌توانید بگویید کودک استعدادی در بازیگری دارد این موضوع به یادگیری مهارت بازیگری در کودک کمک شایانی می‌کند.

داشتن تمرکز عالی کودک

کودکانی در بازیگری موفق می‌شوند که تمرکز بالایی داشته باشند؛ زیرا کودک در مقابل چندین نفر باید در نقش خود فرو رود و بدون هیچ مشکلی بازی خود را انجام دهد و با تکان خورد و حرف‌زدن افراد در پشت‌صحنه تمرکز خود را از دست ندهد. اگر کودک تمرکز نسبتاً خوبی دارد برای بهترشدن تمریناتی تمرکزی وجود دارد که به کودک شما کمک می‌کند.

تخیل و خلاقیت در استعداد بازیگری کودک مؤثر است

تخیل و خلاقیت عنصر اصلی در زمینه بازیگری است و کودکانی  که از تخیل و خلاقیت بالایی برخورد دار هستند می‌توانند در نقش‌های بسیاری بازی کنند. این کودکان بیشتر از توقع والدین و دیگر افراد به مقاطع بالاتر می‌رسند و موفق می‌شوند که این موفقیت به‌سادگی و راحتی نیست؛ بلکه باید والدین و خود کودک نهایت تلاش خود را بکند و در کلاس‌های بازیگری شرکت کند.

نقش تخیل در استعداد کودک در بازیگری

معاشرت با دیگران

کودکی که با افراد دیگر به غیر ازخانواده تعامل خوبی دارد و در ارتباط با افراد دیگر خجالت نمیکشد و به خوبی صحبت میکند و و روابط اجتماعی بالایی دارد و میتواند احساسات خود را کنترل کند ممکن است در بازیگری استعداد داشته باشد و موفق شود.برای پرورش استعداد کودکان حتما کودکتان را در مهمانی هایی که میرود در معرض افراد دیگر قرار دهید تا بتواند با آنها آشنا شود و مهارت اجتماعی شدن را یاد بگیرد.

داشتن اعتمادبه‌نفس بالا در کودک

داشتن اعتمادبه‌نفس در کودکان باعث پیشرفت آنها می‌شود. با تحسین و رفتار مناسب اعتمادبه‌نفس کودکان را باید تقویت کنید این امر در بازیگری بسیار مهم است و می‌تواند کودک را به موفقیت برساند.

چند شخصیتی بودن کودک

برخی از کودکان هستند که شخصیت پیچیده دارند و می‌توانند در آن حاضر از خود رفتارهای که به هم ربط ندارد نشان دهند؛ مثلاً برخی از کودکان درآن‌واحد هم می‌توانند برای اتفاق افتاده شده بخندد و گریه کنند که این مهارت هم برای داشتن استعداد در بازیگری تأیید می‌شود.

کلاس بازیگری برای کودکان

تنها استعداد داشتن مهم نیست باید در کنار استعداد آموزش هم باشد تا کودک بتواند مهارت‌های لازم و قواعد بازیگری  را یاد بگیرد و این آموزش باید پیش یک استاد کاربلد و باتجربه باشد تا کودک را برای رسیدن به موفقیت کمک کند. اگر خود و یا کودکتان به بازیگری علاقه دارید حتماً با ثبت‌نام در کلاس بازیگری علاقه خود را دنبال کنید.

برای اینکه کودک بتواند در فیلم بازی کند حتماً باید در آموزشگاه‌های بازیگری ثبت‌نام کند و در کنار کسانی که آموزش می‌بیند نسبت به توانایی کودک آنها را به کارگردان‌ها معرفی می‌کنند و یا  باید به فراخوان‌هایی که برای بازی در فیلم داده می‌شود توجه کنید و برای تست دادن مراجعه کنید.

سخن آخر

استعداد کودک در بازیگری برای والدین بسیار خوشایند است. برای فهمیدن استعداد کودک راه‌های مختلفی وجود دارد؛ ولی والدین با زیر نظر گرفتن رفتار کودک تا حدودی به استعداد او پی می‌برند. امروزه مرکزهای استعدادیابی زیادی تأسیس شده است که با انجام برخی فعالیت‌ها و تست‌ها می‌توانند تشخیص دهند که کودک در چه زمینه‌ای استعداد دارد. استعداد در بازیگری و مدلینگ در سنین پایین کودکی قابل تشخیص است و والدین با ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری این استعداد را پرورش می‌دهند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *