مد و فشن

شخصیت کودک و ارتباط آن با نوع پوشش

شخصیت کودک و ارتباط آن با نوع پوشش و رنگ لباس کودک

ساختار روحی و روانی کودک توأم با شادی و تفکرات ساده است. کودکان تا به یک سنی فقط به فکر بازی و سرگرم‌شدن با اسباب‌بازی هستند. حفظ روحیه کودکان در زندگی آینده کودک بسیار پراهمیت است. لباسی برای کودک مناسب است که این نوع نگاه و تفکر را حفظ کند. پوشیدن لباس مناسب برای کودکان می‌تواند بر شکل‌گیری رفتار، اخلاق و شخصیت کودک تأثیر مثبتی بگذارد و همچنین پوشیدن لباس نامناسب در کودکان می‌تواند بر اخلاق و شخصیت کودک تأثیر سوء بگذارد. والدین باید به پوشش کودک دقت بیشتری داشته باشند.
کودکان جزوه سرمایه‌های ملی هر جامعه هستند. تربیت و تعلیم در دوران کودکی برای شخصیت و چگونگی رفتار او در آینده مهم است. هر کودک می‌تواند در آینده سمت حرکت و چگونگی حرکت جامعه خود را رقم بزند. حل مشکلات کودکان می‌تواند او را در موفقیت در بزرگسالی آماده کند. پوشش خود می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت کودک مؤثر باشد. همه‌ای والدین دوست دارند برای کودک خود لباس‌های متنوعی را تهیه کنند به تن کودک خود کنند. کودکان معمولاً لباس‌های با رنگ شاد را بیشتر دوستدارند. زیرا این رنگ‌ها آرامش را به کودکان القا می‌کند و با رنگ‌های شاد روانی آسوده‌تر خواهند داشت.
ما در این مقاله می‌خواهیم درمورد شخصیت کودک و ارتباط آن با پوشش صحبت کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد

تنها لباس نیست که بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد می‌توان گفت که استفاده از عروسک و اسباب‌بازی‌های نامناسب هم می‌تواند بر شخصیت و رفتار کودک تأثیر منفی بگذارد. ما در دنیایی مد زندگی می‌کنیم که این مدگرایی به نوع و چگونگی پوشش کودکان هم نفوذ کرده است کودکان به محبت و توجه نیاز دارند. کودکانی که از لباس‌های مرتب و زیبایی استفاده می‌کنند بیشتر به چشم می‌آیند و نظر همه را به خود جلب می‌کنند.

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد

کودکان با این ویژگی لباس می‌توانند روابط اجتماعی بهتری را در جامعه با افراد مختلف برقرار کنند که روابط اجتماعی خود در شکل‌گیری شخصیت شاد و سرحال کودکان مؤثر خواهد بود. کودکان با لباس زیبا برای والدین خود هم جذاب‌تر می‌شوند و از محبت بیشتری برخوردار خواهند شد.
بعد از موضوع زیبایی لباس به سراغ چگونگی و مدل لباس مناسب برای شکل‌گیری مناسب شخصیت کودک می‌پردازیم. بسیاری از روان‌شناسان و محققان بر این باور هستند که در انتخاب لباس برای کودک علاوه بر رنگ‌های روشن باید به نکات دیگر هم توجه کنید تا در کودک حفظ حیا و عفت نهادینه شود.

غفلت از این موضوع باعث آسیب رسیدن به کودک در دوران کودکی و بزرگسالی می‌شود و باعث می‌شود شخصیت کودک به سمت بی‌پروایی کشیده شود. موضوع بعدی تناسب تنوع پوشش با سن‌وسال کودک است که می‌تواند بر شکل‌گیری شخصیت کودک مؤثر باشد. کودکان در سنی قرار دارند که برای پیشرفت و آموختن مهارت و موفقیت در بزرگسالی به نشاط و شادابی نیاز دارند. همان‌طور که می‌دانید انتخاب لباس مناسب کودک در شادابی کودک سهم زیادی دارند.

پوشش کودک باید باسلیقه و سن کودک تناسب داشته باشد. تا کودک آینده روشنی را در پیش داشته باشد و در بزرگسالی شخصیت ضعیف و شکننده نداشته باشد. کودکان در مورد نوع پوشش مناسب در موقعیت‌های مختلف چیزی نمی‌دانند و دوستدارند در هر موقعیتی از لباس با رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنند. کودکان بنا به نگرش و روحیه شادی که دارند می‌خواهد همیشه لباس‌های باسلیقه خود بپوشد. مثلاً افراد بزرگسال زمانی که می‌خواهند در یک مراسم عزاداری شرکت کنند از لباس‌های به رنگ تیره استفاده می‌کنند که کودکان هیچ درکی از این موضوع ندارند و این مسائل هم توجه نمی‌کنند.

بعضی از والدین در مجالس لباس‌های را به تن کودکان خود می‌کنند که بزرگ‌ترها هم از این مدل لباس‌ها استفاده می‌کنند؛ مثلاً کت شلوار به تن پسر بچه‌ها می‌کنند که این به معنی اعمال سلیقه خود به کودک است که در رشد طبیعی شخصیت کودک تأثیر منفی دارد و اعتمادبه‌نفس کودک را به‌شدت پایین می‌آورد.

 

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد

والدین با چنین رفتارهایی کودک را مجبور می‌کنند که مانند بزرگ‌ترها رفتار کنند که این اصلاً کار درستی نیست. به والدین توصیه می‌شود لباسی به تن کودک کنند که از همه نظر متناسب باروحیه، سن کودک باشد تا کودک از نظر دیداری خود را متمایز از دوستان و هم‌سن‌وسالان خود نبیند.
گاهی این اتفاق به نوع دیگری هم می‌شود که پدر در هنگام حضور در مهمانی لباس راحتی به تن می‌کند؛ ولی فرزند باید با کت‌وشلوار در این مجالس حضور یابد. این نوع پوشش کودک را دچار تعارض می‌کند شاید کودک شکایتی نکنند که این شکایت‌کردن را به کودک بود خود ربط می‌دهد.

کودکان همیشه پوشش خودشان را در ابتدا با والدین خود و بعد با خانواده‌ای و در آخر با دوستان خود مقایسه می‌کنند. در باره موضوع پوشش همیشه نظر کودک را هم جویا شوید و به انتخاب و نظر کودک احترام بگذارید. برای کودک لباس‌های را انتخاب نکنید که با پوشیدن آن لباس‌ها احساس خجالت و سرافکندگی کند و تحقیر شود. لباس مناسب همیشه در کودک احساس سربلندی و موفقیت را به همراه خواهد داشت.

سخن آخر

لباس به نوبه‌ای خود می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت کودک نخش بسزایی داشته باشد. با پوشش مناسب روحیه کودک را حفظ کنید و در کودک احساس شادی و نشاط و اعتمادبه‌نفس بالا را ایجاد کنید. شخصیت کودک در پیشرفت او در آینده بسیار پراهمیت است و با انتخاب لباس مناسب می‌توانید قدم اول را برای شکل‌گیری شخصیت بردارید. رنگ‌های روشن در لباس‌ها می‌تواند کودکان را به خود جذب کند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *