مد و فشن

انتخاب مناسب رنگ لباس کودکان

رنگ لباس کودک چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد

دغدغه همیشگی مادران انتخاب رنگ لباس کودک دلبند خود است، چراکه آنها می دانند رنگ‌ها تأثیر بسزایی بر روحیه افراد به‌خصوص کودکان دارند. رنگ‌های مختلف می‌تواند در کودکان احساسات مختلف را ایجاد کند. استفاده از رنگ‌های شاد در کودکان شادابی و سرحالی را به ارمغان می‌آورد. رنگ‌ها دارای قابلیت و ویژگی‌های هستند که باعث می‌شوند کودک را جذب خود کنند به همین دلیل باید در انتخاب و خرید لباس برای کودک به رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

لباس کودک علاوه بر اینکه باید جنس باکیفیت و مرغوبی داشته باشد باید رنگ لباس هم باروحیه شاد کودکان تناسب داشته باشد تا لباس علاوه بر این که بدن کودک را می‌پوشاند باعث حفظ و افزایش روحیه بانشاط کودک شود. چشم‌های کودکان اجسام و اشیا را به ترتیب رنگ‌ها می‌شناسند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.
روان‌شناسان هم بر این باور هستند که رنگ لباس بر رفتار و اخلاق کودک تأثیر می‌گذارد و می‌توان با تحلیل رنگ موردعلاقه‌ای کودک از درون کودک باخبر شد. در روان‌شناسی شاخه‌ای به نام روان‌شناسی رنگ‌ها وجود دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم درمورد رنگ لباس کودکان اطلاعاتی را به والدین ارائه کنیم با ما همراه باشید.

رنگ لباس کودک را چگونه انتخاب کنیم

کودکان از رنگ‌های روشن و گرم استقبال می‌کنند و این رنگ‌ها را دوستدارند. کودکان رنگ‌های روشن را بهتر از رنگ‌های تیره تشخیص می‌دهند و این رنگ‌ها بر روحیه کودک تأثیر مثبت و منفی می‌گذارد. شاد و سرحال بودن کودکان برای والدین بسیار مهم است که با تهیه لباس با رنگ شاد می‌توانید در شاد نگه‌داشتن کودک موفق شوید.

شخصیت کودک و ارتباط آن با نوع پوشش و رنگ لباس کودک
رنگ‌های پاستیلی هم جزوه رنگ‌های است که کودکان به آنها علاقه‌مند هستند. کودکان شخصیت و ویژگی‌های دارند که سلیقه خود را در برابر رنگ‌ها حفظ می‌کنند و این امر باعث می‌شود والدین انتخاب مناسب‌تر باتوجه‌به سلیقه کودک داشته باشند.

انتخاب رنگ لباس کودک از نظر روان‌شناسی

بهتر است قبل خرید لباس برای کودکتان بدانید چه رنگی از نظر روان‌شناسی برای کودکتان مناسب‌تر است. از نظر روانشناسی رنگ لباس کودک را چگونه انتخاب کنیم؟ در ادامه تاثیرات روانی برخی از رنگ های پرکاربرد را برای شما ارائه می دهیم

رنگ آبی

رنگ آبی یکی از رنگ‌هایی است که محدودیت جنسیتی ندارد و در هر سنی می‌تواند از این رنگ استفاده کند. دخترها و پسرها می‌توانند از این رنگ استفاده کنند؛ ولی طبق تحقیقاتی که انجام شده است این رنگ بیشتر موردعلاقه‌ای پسرها بوده است. رنگ آبی از نظر روان‌شناسی رنگی است که باعث افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود و احساس آرامش و امنیت در کودک ایجاد می‌کند. رنگ آبی طبق تحقیقات در اشتهایی کودکان هم تأثیر می‌گذارد و از بروز افسردگی در کودکان جلوگیری می‌کند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی چهره دختربچه‌ها را از نظر ظاهری زیباتر و دلنشین‌تر می‌کند. رنگ صورتی هم جزوه رنگ‌هایی است که کودکان دختر به آن علاقه دارند و زود جذاب این رنگ می‌شوند. رنگ صورتی هم محدودیت جنسیتی ندارد و برخی از لباس پسران با ترکیب این رنگ با رنگ‌های دیگر طراحی می‌شود.

لباس چگونه بر شخصیت کودک تأثیر می‌گذارد
رنگ صورتی از نظر روان‌شناسی باعث کاهش ضربان قلب می‌شود و کودک را آرام می‌کند و برای شرکت در ورزش‌های رقابتی از این رنگ لباس حتماً برای کودکتان استفاده کنید؛ زیرا این رنگ برای کاهش استرس در کودکان مناسب است.

رنگ زرد

آفتابی یکی از رنگ‌های شادی است که برای لباس کودکان مناسب است. بهتر است زمانی که تیشرت زرد به تن کودکتان می‌کنید در کنار این رنگ از رنگ‌های تیره برای شلوار استفاده کنید تا ترکیب دلنشینی داشته باشید. رنگ زرد از نظر روان‌شناسی رنگ تامل و روشن‌بینی است. این رنگ کودک را به‌دقت کردن و تفکرکردن در مورد محیط اطراف خود تشویق می‌کند. این رنگ برای زمان بازی مناسب است.

رنگ قرمز

رنگ قرمز هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای لباس کودکتان باشد. رنگ قرمز انرژی زیادی را به همراه دارد و یک پیشنهاد عالی برای کودکان است. زمانی که کودکتان انرژی کمی دارد و کسل است با پوشاندن لباس به رنگ قرمز می‌توانید انرژی ازدست‌رفته را به کودک برگردانید و او را خوشحال کنید.
از نظر روان‌شناسی رنگ قرمزرنگ عشق و دوست‌داشتن است. ترکیب این رنگ با رنگ‌های سفید و سیاه برای کودکانی که بیش فعال هستند مناسب است.

رنگ سفید

رنگ سفید برای کودکان بسیار مناسب است. رنگ سفید می‌تواند با هر رنگ دیگری ترکیب شود و دلنشین بودن خود را به رخ بکشد. رنگ سفید نشانه پاکی و تمیزی است و انتخاب لباس به رنگ سفید کودکتان را تمیزتر نشان خواهد داد. رنگ سفیدرنگ تعادل و تامل مثبت است. این رنگ نشان‌دهنده عدالت و استقلال است. باید به این موضوع توجه کنید استفاده زیاد از لباس با رنگ سفید می‌تواند باعث بی‌حوصلگی در کودکان شود.
رنگ‌های تیره به‌تنهایی برای کودکان مناسب نیست و بر روی روحیه کودک تأثیر منفی می‌گذارد. ترکیب رنگ تیره با رنگ‌های روشن بسیار جذاب خواهد شد. به طور مثال ترکیب رنگ‌های تیره با رنگ‌های کرم و سفید بسیار فوق‌العاده است.

رنگ سبز

رنگ سبز از نظر روان‌شناسی رنگ سلامت و آرامش جسم و روح است. اگر فرزند شما به بیماری مبتلا شده است از رنگ سبز استفاده کنید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش از نظر روان‌شناسی کودکان را بیشتر به خود جذب می‌کند و کودکان از لباس‌های با رنگ بنفش استقبال می‌کنند. رنگ بنفش بر تخیل و تصورات کودک بسیار مؤثر است. این رنگ باعث سرعت‌بخشیدن به رشد مغز و تقویت خلاقیت می‌شود. این رنگ برای کودکانی که شخصیت درون‌گرا دارند پیشنهاد می‌شود.

سخن آخر

رنگ‌ لباس کودک بر روحیات کودکان تأثیر بسزایی دارند. کودکان رنگ‌های روشن را بیشتر از رنگ‌های تیره دوستدارند. ازنظر روان‌شناسی رنگ‌ها می‌توانند بیماری روحی و جسمی کودکان را بهبود بخشد. رنگ‌های روشن هرکدام دارایی خاصیت‌های هستند. رنگ‌های زرد، سبز، قرمز، آبی، صورتی، بنفش در علم روان‌شناسی بسیار مهم هستند. لباس علاوه بر این که برای پوشش بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌تواند مهارت‌هایی را در کودکان تقویت کند.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *