کودک و والدین

شرایط برهنه شدن والدین در مقابل کودک

شرایط برهنه شدن والدین در مقابل کودک

برخی از مواقع والدین مجبور هستند در کنار کودک حمام کنند و یا از توالت استفاده کنند. این سؤال برای والدین طرح می‌شود که آیا برهنه شدن والدین جلوی کودک کار درستی است یا نه؟ در روانشناسی کودک برهنه یا لخت شدن زمانی که کودک نوزاد یا نو پا است مشکلی ندارد؛ زیرا کودکان درکی از بدن و برهنگی ندارند. زمانی که کودک بزرگ‌تر می‌شود و با مسائل جنسی آشنا می‌شود، دیگر خوب نیست که در مقابل کودک لباس تعویض کنید یا با او برهنه به حمام بروید.

موضوع که امروزه برای روان‌شناسان و والدین بسیار بحث‌برانگیز و چالشی است نوع پوشش و برهنه شدن والدین در مقابل کودکان است که بر تربیت کودکان می‌تواند تأثیر مثبت و منفی داشته باشد. البته نوع پوشش و برهنه شدن والدین به فرهنگ، اعتقادات، عقاید و سلیقه شخصی هر فردی بستگی دارد.

بعضی از والدین به نوع پوشش خود در منزل اهمیت نمی‌دهند و بعضی مواقع حتی برهنه هم می‌شوند و اعتقاد دارند که در چهار دیوار خانه می‌توان با هر پوششی ظاهر شد که این اصلاً برای کودکان مناسب نیست و آنها را زودتر از بقیه کودکان به بلوغ جنسی می‌رساند.
در این مقاله می‌خواهیم در مورد برهنه شدن و نوع پوشش والدین در مقابل کودکان اطلاعاتی را به والدین ارائه کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

بهترین و مناسب‌ترین پوشش والدین در مقابل کودکان

در مورد نوع پوشش والدین در مقابل کودکان هیچ قانون وجود ندارد و نوع پوشش بستگی به سلیقه، عقاید هرکسی دارد و نوع پوشش باتوجه‌به تفکر هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. روان‌شناسان برحسب فرهنگ کشور ما بر این باور هستند که تحت هیچ شرایطی نباید مقابل کودک برهنه شد و یا حتی نباید لباس نامناسب و زننده پوشید.

برخی از والدین فکر میکنند با پوشیدن لباس‌های راحت و آزاد، کودک چشم و دل سیر می‌شود و یا این که کودک درکی از این مسائل ندارد که این‌چنین نیست و این باور غلط است. والدین با این پوشش، کودکان را برای بلوغ زود رس آماده می‌کنند و حتی ممکن است کودک از لحاظ جنسی تحریک شود. این اتفاق‌ها و تغییرات که در کودکان با دیدن بدن والدین در او ایجاد می‌شود، برای هیچ والدینی خوشایند نیست و می‌تواند کودک را از دنیایی کودکی خود زودتر جدا کند.

با پوشش بی‌قید و بندی که والدین دارند، باعث می‌شود کودک سردرگم شود و نفهمد که در هر موقعیت باید از چه پوشش استفاده کند. بنابراین، لباس‌هایی که خیلی تنگ و چسبان هستند و یا خیلی نازک هستند، پوشش مناسبی برای پدر و مادر نخواهد بود و بهتر است از پوشیدن این‌گونه لباس‌ها اجتناب کنید.

بهترین و مناسب‌ترین پوشش والدین در مقابل کودکان

از طرف دیگر پوشیدن برخی از لباس‌هایی که بیش از اندازه پوشیده هستند هم مناسب نیست. زیرا در این مواقع حس کنجکاوی کودک تحریک می‌شود و ممکن است والدین یا دیگران را دید بزند و به تصورات جنسی روی بیاورد و حتی ممکن است از دیگر منابع به سؤال جنسی که در ذهن دارد، پاسخ پیدا کند. این‌گونه کودکان هم آسیب می‌بینند و به دلیل سؤالاتی که در ذهن دارند، احساس گناه و بدی خواهند داشت. این کودکان از نظر روحی و روانی آسیب‌های زیادی خواهند دید.

راهکار عدم برهنه شدن والدین چیست؟

قبل از این که در مورد پوشش صحبت کنیم باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که هیچ والدین وظیفه ندارد که در موقعیت‌های مختلف در کودک حس ناخوشایند و نامناسب را ایجاد کند. والدین وظیفه دارند به کودک خود یاد بدهند که حد و مرزها را نگه دارند و حریم شخصی خود را حفظ کنند. بهترین زمان آموزش این گونه موارد از همان دوران کودکی است.

کودکان، والدین را الگویی خود در هر رفتاری قرار می‌دهند پس برای الگوبرداری مناسب کودکان از والدین درمورد نوع پوشش، والدین باید لباس مناسب بپوشند و از برهنه شدن در مقابل کودک اجتناب کنند. والدین با این نوع پوشش به کودک خود به طور غیرمستقیم یاد می‌دهند که نباید در مقابل دیگران برهنه شد و یا نباید از لباس نامناسب استفاده کرد.

زمان مناسب برای انتخاب پوشش

رشد کودک، سن و درک او می‌تواند زمان مناسب برای تصمیم‌گیری و انتخاب پوشش را برای والدین تعیین کند. به‌طورکلی روان‌شناسان می‌گویند که والدین بعد از سن 2 تا 3 سالگی کودک نباید در مقابل او برهنه شوند و از لباس نامناسب استفاده کنند. این قانون در هر موقعیت می‌تواند باشد حتی در حمام هم باید این موضوع رعایت شود.

برای بردن کودک به حمام والدین نباید برهنه شده و با کودک حمام کنند. در داخل حمام حتماً باید والدین لباس به تن داشته باشند و درصورتی‌که کودک نیاز به کمک داشت وارد حمام شوند. شاید برخی از والدین بگویند که کودک 2 و 3 ساله درکی از مسائل جنسی ندارد که باید گفت برخی از کودکان در این سن پایین ممکن هست تحریک شوند و با بزرگ‌تر شدن درک بهتری از مسائل جنسی پیدا کنند که برای سلامت روحی و جسمی کودک خطرناک است.

والدینی که تا به امروز نکات گفته شده درمورد پوشش و برهنه شدن را در مقابل کودک را رعایت نکرده‌اند، نگران نباشند. زیرا می‌توانند با یک مشاوره و روان‌شناس مشورت کنند و راهکارهای مفیدی را برای حل این مشکل به کار ببرند.

سخن آخر

والدین باید برای تربیت درست کودک خود تمام سعی و تلاش خود را کنند. رعایت حد و مرزهای پوششی و برهنه نشدن در مقابل کودکان هم به نوبه خود می‌تواند در تربیت صحیح کودکان سهم بزرگی داشته باشد. برهنه شدن والدین و استفاده از پوشش نامناسب بلوغ زودرس در کودکان را ایجاد می‌کند که این موضوع باعث می‌شود کودک زودتر از دنیایی کودکی خود جدا شود و سؤالاتی، ذهن او را درگیر کند.

پوشیدگی بیش از اندازه هم درست نیست و حس کنجکاوی کودک را تحریک می‌کند. برای تربیت درست کودک از برهنه شدن در مقابل کودکان حتی در حمام خودداری کنید تا کودک در سن مناسب به بلوغ برسد و درمورد مسائل جنسی اطلاعات کسب کند.

سوالات متداول

پوشش نامناسب و برهنه شدن در مقابل کودکان چه تأثیری بر روحیه کودک می‌گذارد؟

کودکی که در سن بعد از دو تا 3 سالگی شاهد برهنه شدن والدین می‌شوند زودتر به بلوغ جنسی می‌رسند و از نظر روحی آسیب می‌بینند.

والدین در چه سنی می‌توانند مقابل کودک برهنه شوند؟

نوزادان و کودکان نوپا درکی از برهنگی و بدن ندارد در این سن برهنه شدن والدین ایرادی ندارد.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *