آموزش و استعداد

کشف و تقویت استعداد کودک در خوانندگی

کشف استعداد خوانندگی

همان‌طور که می‌دانید والدین و خانواده بنیان اصلی تربیت و کشف و پرورش استعداد برای هر کودکی است. همه‌ای کودکان  دارای استعدادهای هستند که والدین می‌خواهند با کشف و پرورش این استعدادها آینده کودک خود را بسازند. یکی از مهارت‌های که والدین دوست دارند فرزندشان در آن استعداد داشته باشد استعداد در خوانندگی است. خوانندگی به دلایل مانند محبوبیت و شهرتی  که به همراه دارد در بین بسیاری از کودکان، نوجوانان، جوانان و بیشتر بزرگسالان یک شغل پردرآمد و لاکچری است.

والدین نباید به دلیل علاقه شخصی خود به خوانندگی چندین سال از عمر فرزند خود را برای آموختن موسیقی و خوانندگی تلف کنند اولویت  کشف و پرورش استعدادها علاقه داشتن کودک است. استعداد در کنار علاقه است که می‌تواند نتیجه دهد. استعداد در خوانندگی در هر کودکی می‌تواند وجود داشته باشد؛ ولی فقط استعداد داشتن مهم نیست باید با آموختن مهارت‌های لازم برای خواننده شدن باعث شکوفایی و پیشرفت  کودک شد. برای رشد و شکوفایی استعداد در خوانندگی کودک باید با کودک همراهی کنید و با نشان‌دادن مسیر درست کودک را به موفقیت برسانید.

برای کمک و پرورش استعداد  در خوانندگی باید والدین اطلاعاتی در مورد این استعداد داشته باشند تا بتوانند کودک را درست راهنمایی کنند و رفتار درست برای کشف این استعداد  داشته باشند.

نکات طلایی برای آموزش خوانندگی در کودکان

والدین برای کشف استعداد خوانندگی در کودکان باید رفتارهای داشته باشند تا کودک را برای آموختن و پرورش استعداد کمک کنند برخی از والدین آگاهی و اطلاعات کافی در مورد چگونگی رفتار با کودک را ندارند و با رفتار ناآگاه کودک را از هر فعالیتی فراری  و بیزار می‌کنند که برای کمک به والدین  برخی از این رفتارها درست اشاره خواهیم کرد.

کودک را برای انجام فعالیتی مجبور نکنید

برای انجام هیچ فعالیت کودک را مجبور نکنید؛ زیرا اجبار شما، بر روی ذهن کودک تأثیر بدی می‌گذارد و او را از آن فعالیت بیزار می‌کند. برای استعدادیابی کودکان بسته‌های طراحی شده است که با تهیه و انجام فعالیت‌ها مربوط به استعدادیابی و با مشورت متخصص این کار می‌توانید به‌راحتی استعداد کودک خود را کشف کنید.

خواننده شدن کودکان

اگر فرزندتان در زمینه‌ای خوانندگی استعداد دارد برای آموزش‌وپرورش این استعداد  فرزندتان را در کلاس خوانندگی  ثبت‌نام کنید تا از سن پایین مهارت لازم برای خواننده شدن را یاد بگیرد تا بتواند در آینده رشد و موفقیت چشمگیری داشته باشد.

صدای کودک را به‌صورت سرگرمی گرم کنید

اولین کاری که باید قبل از خواندن کودکتان انجام دهد این است که باید حنجره کودک گرم شود  این کار باید به کمک شما انجام شود. گرم نکردن صدا در کودکان و حتی در بزرگسالان قبل از خواندن می‌تواند به حنجره آسیب بزند و باعث ناراحتی کودک شود. برای گرم‌کردن صدا کافی است به کودکان یاد بدهید که قبل از خواندن  چند نفس عمیق بکشد و خمیازه کشیدن را تمرین کند این کار باعث می‌شود تارهای صوتی انعطاف‌پذیرتر شوند و کودک در خواندن مشکلی نداشته باشد.

مهارت‌های لازم را با بازی به کودک آموزش دهید

برای این که بتوانید به کودک خود مهارت‌های لازم برای خوانندگی یا هر مهارت دیگری را  آموزش دهید از بازی‌ها و سرگرمی‌ها مربوط به خوانندگی استفاده کنید. با بازی‌کردن  تمرین داشته باشید تا کودک خسته نشود. از توضیحات علمی و سخت که قابل‌درک برای کودک نمی‌باشد خودداری کنید؛ زیرا این کار به‌غیراز سردرگم کردن کودک و خسته شدن خودتان هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

برای ازبین‌بردن خجالت در کودکان آنها را کوتاه همراهی کنید

در ابتدایی آموزش خواننده شدن بیشتر، کودکان برای خوانندگی کردن و آواز خواندن خجالت می‌کشند در چنین مواقعی والدین یا معلم با همراهی کردن کوتاه با کودک می‌تواند حس امنیت و آرامش را در کودک ایجاد کند. کودک زمانی که شما را همراه خود بداند باانرژی بیشتری تمرین می‌کند و بهتر می‌تواند یاد بگیرد و پیشرفت کند.

بازی‌های مربوط به موسیقی معجزه می‌کنند

همان‌طور که می‌دانید کودکان زمانی که مهارتی را با بازی یاد می‌گیرند بهتر در ذهن کودک آن مهارت نهادینه می‌شود. بازی برای کودکان بسیار مهم است. در بازار ابزار و اسباب‌بازی‌های برای آموزش بهتر خوانندگی و موسیقی  برای کودکان طراحی شده است که می‌توانید با تهیه این ابزارها و با بازی‌های مربوط به یادگیری خوانندگی به کودکتان در این را کمک کنید و کودک را به یادگیری علاقه‌مند کنید.

سخن آخر

هر کودکی استعدادی دارد که باید کشف و پرورش یابد برخی از والدین با مطالعه و تحقیق در مورد استعدادیابی، استعداد کودک خود را کشف می‌کنند؛ ولی بیشتر والدین در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارند که باید برای استعدادیابی فرزند خود با یک متخصص استعدادیاب مشورت کنند. کشف استعداد در کودکان مسئله بسیار مهمی است و می‌تواند در موفقیت کودک در آینده نقش داشته باشد یکی از استعدادهای که والدین دوستدارند در فرزند آنها وجود داشته باشد خوانندگی است.

خواننده شدن به دلیل شهرت و محبوبیتی که برای هر فردی به ارمغان می‌آورد یکی از پرطرف‌دارترین شغل‌ها در دنیا است.

author-avatar

درباره زهرا میسمی

زهرا میسمی هستم من لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات دارم و تقریبا یکسال هست که بعد گذروندن کلاس تولید محتوا، بخاطره علاقه شخصی محتوا نویسی در سایت رو انجام میدم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *